Partner wydania: pytania widowni w czasie rzeczywistym, dokonując stosownych zmian i korekt. Wybrane aplikacje konferencyjne wspomagające angażowanie uczestników i zbieranie opinii MeetingApplication – http://meetingapplication.pl Aplikacja pozwala na zamieszczenie szeregu informacji dla uczestników spotkania. Dzięki m.in. agendzie wydarzenia możliwej do edycji w czasie rzeczywistym uczestnicy zawsze będą wiedzieli, co?, kto?, gdzie?, kiedy? Każdy uczestnik z poziomu aplikacji może ustawić przypomnienia, które nie pozwolą pominąć interesujących go wykładów czy imprez towarzyszących. Uczestnicy targów lub konferencji mają dostęp do szczegółowych informacji na temat prelegentów lub gości specjalnych wydarzenia. W wygodny sposób mogą sprawdzić ich sylwetki, prowadzone wykłady, ich ocenę. Dzięki powiadomieniom push zintegrowanymi z ankietami organizatorzy mają możliwość właściwie natychmiastowej odpowiedzi na interesujące uczestników pytania – nawet podczas prelekcji. Convectica – http://conventica.com Conventica to kompletne i proste narzędzie dla organizatorów pozwalające efektywnie wykorzystać czas spędzony podczas eventu. Wspomaga ona networking, czyli możliwość nawiązania relacji biznesowych pomiędzy uczestnikami, dzięki modułom prezentacji uczestników wydarzenia, jak i na ocenę przez nich wszystkich aspektów organizacyjnych i merytorycznych w zakresie realizowanego przez nas wydarzenia. Cenna jest również możliwość weryfikacji zakresu korzystania i statystyk aktywności w ramach aplikacji, jak i tzw. miejsce dla sponsorów, które pozwala im zwrócić uwagę na swoje usługi w czasie rzeczywistym i umówienia spotkań biznesowych. Reactioneo – http://reactioneo.pl Aplikacja Reactioneo to precyzyjniej moduł konferencyjny, w ramach którego uczestnicy wydarzenia mogą wejść na dedykowaną stroną przy użyciu QR-kodu lub wpisując w przeglądarce krótki adres. Istotną ciekawostką jest fakt, że moduł nie zbiera żadnych danych, nie wymaga żadnych instalacji i jest anonimowy. To w szczególności ważne, gdy tematyka naszej konferencji budzi emocje i odpowiedzi np. na pytania towarzyszące wystąpieniom niekoniecznie chcemy łączyć z naszymi danymi osobowymi. Moduł może być wykorzystany jako możliwość zbierania danych i opinii na żywo i tym samym odniesienia się do nich w ramach prelekcji, a także do podsumowania wydarzenia w formie ankiety końcowej. Czy możemy zastosować grywalizację w procesie pozyskiwania informacji o wrażeniach z wydarzenia? Grywalizację (ang. gamification) można tłumaczyć jako wykorzystanie mechaniki, znanej np. z gier fabularnych i komputerowych, do modyfikowania zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami, w celu zwiększenia ich zaangażowania. Technika bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych przeszkód, osiągalnych celów, rywalizacji, współpracy itp. Grywalizacja pozwala zaangażować ludzi do czynności, które są zgodne z oczekiwaniami autora projektu, nawet jeśli są one uważane za nudne lub rutynowe. Kilka elementów grywalizacji sprawdza się rewelacyjnie przy organizowaniu konferencji. Jednym z przykładów takiego działania może być wybór najlepszego prelegenta podczas wydarzenia przez uczestników. Zwiększa to poziom zaangażowania uczestników konferencji, jak i daje szansę na przyjazną rywalizację i dodatkowe emocje wśród prelegentów – zwłaszcza, gdy ich wynagrodzenie będzie uzależnione od ocen uczestników i będzie stanowiło element systemu motywacyjnego. Organizacja wysokiego jakościowo eventu to jedno, ale równie ważne jest uzyskanie po nim odpowiedzi zwrotnej ze strony uczestników. Tylko w ten sposób dowiemy się, co zostało ocenione pozytywnie, a jakie elementy wymagają doskonalenia. Przecież nie raz podejmiemy się jeszcze organizacji eventu, więc lepiej zawczasu wyciągnąć wnioski. Nie zaniedbujmy tego elementu, bo błędy mogą sporo kosztować. Dagmara Plata-Alf // Jest pasjonatką marketingu i zarządzania, a jej doświadczenie w branży turystycznej i hotelarskiej obejmuje ponad 10 lat. Aktywnie szkoli jako trener biznesu i specjalizuje się w strategicznym doradztwie marketingowym. Obecnie prowadzi firmę Hotel Media Group, która jest właścicielem m.in. takich marek, jak: HotelAssist (firma doradcza), Hotel- Academy (firma szkoleniowa), HotelAutomation (agencja specjalizująca się w aspektach zautomatyzowanych procesów marketingowych) oraz Marketing Pie (agencja marketingowo-eventowa). Prowadzi również osobistego bloga dagmaraplataalf.pl. 23
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==