Partner wydania: Wyobraźcie sobie festiwal muzyki klasycznej, który w 3 dni gromadzi 40 000 osób na widowni. Na 5 scenach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, od rana do nocy, podczas 55 koncertów występuje 1000 artystów z całego świata. To Szalone Dni Muzyki, które w Warszawie organizuje Orkiestra Sinfonia Varsovia, instytucja kultury m.st. Warszawy, a dokładniej kilka-kilkanaście osób, które do tego eventu przygotowują się cały rok. Wszystko jest dopięte na ostatni guzik, a dzień przed festiwalem jedna z głównych gwiazd odwołuje występ. Co robić? Organizacja festiwalu na taką skalę jak Szalone Dni Muzyki zawsze wiąże się z ryzykiem. Część zdarzeń jesteśmy w stanie przewidzieć i się na nie przygotować, ale co zrobić, jeśli np. nagła choroba artysty, zepsuty samolot, którym mieli przylecieć muzycy, czy zatrzymane na granicy instrumenty mogą zaprzepaścić cały trud włożony w organizację eventu? Kluczem do sukcesu są jasno określony podział ról i odpowiedzialności poszczególnych członków zespołu projektowego, szybkość reakcji, procedury i sprawna komunikacja. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM PRZY EVENCIE NA DUŻĄ SKALĘ Z artykułu dowiesz się: Czym jest mapowanie ryzyka i z jakich narzędzi korzystać przeprowadzając jego analizę. Dlaczego praca zespołu event managera jest jak „gra w orkiestrze” i wymaga wielkiej elastyczności. Jak nazywa się osoba, która nie odstępuje artysty na krok i za jakie zadania jest odpowiedzialna. Jaki dokument umożliwia czasową odprawę celną instrumentów. Tekst: Natalia Daca Foto: Serwis Orkiestra Sinfonia Varsovia 4 TEMAT NUMERU

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==