Partner wydania: funkcji multimediów, jaką jest przedstawienie widowni widoku ze sceny w dużym powiększeniu, można pokazać dużo więcej. Warto na koncercie prezentować również emocje artysty płynące z jego utworów poprzez dodatkowe efekty graficzne. Jak to jest możliwe? Dzięki przełamaniu bariery eventowego czasu jesteśmy w stanie generować efekty w czasie rzeczywistym, ingerując w obraz z kamer, prezentujący artystów na scenie i wzbogacać go o grafiki, które potęgować będą emocje. INNOWACJA NA BACKSTAGU Nad tym, aby wszystko na scenie przebiegało zgodnie z planem, czuwa cały techniczny backstage. Składają się na niego niezastąpione ekipy realizatorów i techników oraz coraz mocniejsze media servery. Są one technologicznym i festiwalowym sercem, które również przechodzi, poprzez dynamiczny i znaczący rozwój systemów realizacji, wiele innowacyjnych zmian. Najnowsze systemy realizacji optymalizują i usprawniają zarządzanie całymi pokazami multimedialnymi. Dzięki dużej mocy obliczeniowej możliwe jest łączenie i wspólne zarządzanie, poprzez jeden media server, automatyki sceny i technologii eventowych (oświetlenia sceny, ekranów diodowych systemów śledzenia ruchu). Przede wszystkim jednak systemy te, pozwolą organizatorom na osiąganie dotychczas niemożliwych efektów realizowanych podczas trwania koncertów. Łączenie zalet najlepszych na rynku media serverów z najmocniejszymi profesjonalnymi procesorami graficznymi, z dużym zapasem mocy obliczeniowej oraz oprogramowaniami graficznymi, to trend, który w ubiegłym roku zapoczątkowała firma Disguise produktami z serii gx, a który będzie miał swoją kontynuację w kolejnych miesiącach. Oczywiście kluczowe znaczenie ma to, co dzięki takiemu połączeniu uzyskamy i w jaki sposób ma i będzie to miało wpływ na samą realizację podczas festiwali. Zastosowanie efektownego media servera podczas koncertów pozwoli już nie tylko na tworzenie niepowtarzalnych efektów wizualnych, ale przede wszystkim na ich interaktywność. Wszystko odbywać się będzie w czasie rzeczywistym, w środowisku wysokich rozdzielczości przy jednoczesnej pracy z wieloma plikami. A same efekty będą ściśle powiązane z tym, co dzieje się aktualnie na scenie. TECHNIKA FESTIWALOWA POZA SCENĄ GŁÓWNĄ Czy sceny muzyczne podczas kilkudniowych festiwali to jedyne miejsce, gdzie można spotkać innowację i technologie eventowe? Już nie. Podczas festiwali coraz prężniej działają komercyjne strefy towarzyszące, w których technika eventowa odgrywa ważną rolę i stanowi istotny element całej koncepcji event marketingu, formę „festiwalowego” performensu marki podczas wydarzenia. Trendem, który obecnie często obserwować możemy na eventach komercyjnych, a zapewne zostanie również zaimportowany do wcześniej wspomnianych stref, jest projekcja sferyczna (czyli projekcja multimedialna) realizowana na całej kopule namiotów. Innym elementem stref będą multimedialne konstrukcje w kształtach nawiązujących do identyfikacji wizualnej firmy. Niezależnie czy mówimy o oprawie multimedialnej i oświetleniowej, sceny głównej, czy też jedynie otaczających ją stref, należy pamiętać o tym, co chcemy przekazać poprzez multimedia i oświetlenie. Tylko wtedy nasza oprawa multimedialna i oświetleniowa zachwyci nie tylko fanów muzyki, ale również naszych klientów. DOMINIKA BORAWSKA // Production director VES sp. z o.o. w spółce specjalizującej się w technice eventowej. Od lat związana z branżą eventową. W VES odpowiada m.in. za nadzorowanie całego procesu produkcji eventów powierzonych spółce tak, aby zmaksymalizować jego efektywność oraz zoptymalizować współpracę między działami koordynacji i handlu, jak również za produkcję złożonych technologicznie projektów i budowanie relacji z kluczowymi klientami spółki. Dominika tylko w minionym roku odpowiadała za realizację ponad 150 eventów, wśród których znalazły się m.in.: „Impreza roku 2017” – The World Games 2017, trasa koncertowa Męskie Granie 2017, Gala PGE Ekstraliga, Orlen Warsaw Marathonu, Gala Outsourcing Stars dbała też o oprawę multimedialną wydarzeń komercyjnych dla takich marek jak: Apart, L’Oreal czy Xbox. Elementem, który coraz częściej będzie pojawiał się na scenach, są ekrany LED zbudowane z nieregularnych modułów. Ekrany te zmieniają myślenie o projektowaniu scen festiwalowych, w które w coraz łatwiejszy sposób możemy wkomponować multimedia i uzyskać zupełnie nowe formy, wzbogacające scenografię. 52 TECHNOLOGIE I INNOWACJE
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==