Partner wydania: Co się nie sprawdza? Mielenie jednej i tej samej grafiki przez kilka tygodni we wszystkich kanałach. To świadczy o braku kreatywności. Może doprowadzić odbiorców do znudzenia lub zwyczajnie staną się oni „ślepi” na Twoją grafikę. Promowanie tego samego posta o evencie również może skończyć się źle. Jeśli drażnisz ludzi online, to zapewne jesteś też wkurzający w realu. Myślimy na skróty, dlatego w komunikacji z odbiorcami warto wybrać dłuższą i ciekawszą ścieżkę. ZASKOCZENIE Pomyśl o czymś niestandardowym, co będzie wykraczało poza oczekiwania uczestników eventu. Wyślij im bonusowy materiał (nie za zapis na wydarzenie, lecz już po zapisie w formie gestu podziękowania), którego zupełnie się nie spodziewali. Na etapie pozyskiwania uczestników efektowne i efektywne może okazać się wykorzystanie… tradycyjnej poczty. Pomysł ten wdrożył Freshmail. Do uczestników wcześniej organizowanych szkoleń rozesłał pocztówki z zaproszeniem na nadchodzącą konferencję. Pocztówka w czasach digital. Zaskoczenie i miły gest w jednym. Niektórzy idą dalej, zaskakując nawet swoich prelegentów. Organizatorzy Konferencji I love Marketing wysyłają im do domów tzw. welcome pack. To taki pakiet powitalny, który jeśli jest przemyślany i funkcjonalny, zdaje egzamin i zbuduje zasięgi w momencie podzielenia się przez prelegenta zdjęciem takiej wyprawki w jego kanałach w social media. Dobre czy nie – przynajmniej u części osób wywoła pozytywne emocje i ponownie podsyci zainteresowanie eventem, zarówno u prelegentów, jak i uczestników. Jak widać, stała, przemyślana komunikacja z odbiorcami i wywoływanie u nich określonych emocji wymaga czasu i pomysłów. Wiele zależy również od samych chęci organizatora. Jedno jest pewne. Budowanie napięcia przed eventem opłaca się! Każdej ze stron. 瀀椀欀渀椀欀椀 戀愀渀欀椀攀琀礀 欀漀渀昀攀爀攀渀挀樀攀 眀攀猀攀氀愀 稀愀洀漀眀椀攀渀椀愀䀀攀瘀攀渀琀ⴀ挀愀琀攀爀椀渀最⸀瀀氀 眀眀眀⸀攀瘀攀渀琀ⴀ挀愀琀攀爀椀渀最⸀瀀氀 ⬀㐀㠀 㔀 㠀 ㌀㜀㌀ ㌀㘀㐀 椀洀瀀爀攀稀礀 漀欀漀氀椀挀稀渀漀嬁挀椀漀眀攀 䬀漀渀琀愀欀琀 reklama JUSTYNA WOJCIECHOWSKA // Założycielka i siła napędowa SkyRocket (www.sky-rocket.pl). PR-owiec, copywriter i marketer. Organizatorka eventów. W ostatnich latach kierowała akcjami promocyjnymi i prowadziła długoterminowe kampanie w projektach związanych z branżą ekologiczną oraz OŹE. Dziś wspiera lokalne biznesy w budowaniu ich wizerunku, komunikacji i działaniach content marketingowych oraz poprzez autorskie warsztaty, które prowadzi pod hasłem Rakieta do Biznesu (www.rakietadobiznesu.pl). 33
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==