Partner wydania: ANNA LEDWOŃ // creative director More Bananas Fascynatka mediów społecznościowych oraz marketingu internetowego. Doświadczenie zdobywała podczas pracy w dwóch krakowskich agencjach interaktywnych. Obecnie dyrektor kreatywna w agencji More Bananas. Autorka tekstów eksperckich, do takich magazynów jak „Online Marketing”, „Social Press”, „AdMonkey”, „Nowy Marketing” czy „Wirtualne Media”. Występowała na wielu konferencjach branżowych, szkoląc z social media, kampanii internetowych czy Facebook Ads. Organizatorka i pomysłodawczyni CRASH Mondays – cyklicznych spotkań z zakresu marketingu w Krakowie. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu technologii informacyjnych w marketingu, a także studia magisterskie z zarządzania i marketingu na Akademii Górniczo-Hutniczej. 2. Pogłoski mówią, że najlepsze, co możesz zrobić w tym momencie dla swojego konta, to zmienić je na profil biznesowy. Nie tylko zwiększysz swoją szansę na dotarcie do większej liczby osób, ale także uzyskasz sporo statystyk na temat swojego konta. Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś, a konto Twojego wydarzenia czy firmy nadal prowadzone jest jako konto osobowe, szybko zmień to w ustawieniach swojego konta na Instagramie. 3 sekundy pracy a ogrom korzyści. 3. Instagram będzie wykorzystywał także Twoje zaangażowanie pod postami! Dobrze dla Ciebie, jeżeli będziesz odpowiadał na komentarze maksymalnie w ciągu 60 minut. W innym przypadku Instagram „ukarze” Cię za brak zaangażowania mniejszymi zasięgami. 4. Kojarzysz komentarze typu „Great pic!”, „Nice”, „Love this!”? Na szczęście Instagram zrobi z nimi porządek (często nie wnosiły nic do dyskusji i były po prostu spamem). Minimalna, pożądana liczba słów w komentarzu, aby przyniósł jakiekolwiek korzyści związane z zaangażowaniem, będzie wynosić 4. 5. Na Instagramie możesz używać do 30 hasztagów w poście. Ale... Istnieje szansa, że 30 hasztagów będzie uznanych za spam. A spam równa się teraz shadowban, czyli ograniczenie wyświetlania Twojego postu w wyszukiwaniach, czyli innymi słowy osobom, które jeszcze nas nie obserwują. Lepiej nie ryzykować. 6. Nie używaj ciągle tych samych hasztagów pod postami! Takie działanie także może zostać uznane jako spam. A z czym wiąże się spam, już wiesz. Do wyszukiwania hasztagów możesz użyć np. takiej aplikacji na telefon jak Hashtagger. 7. Pozostając w temacie hasztagów: nastąpiła jeszcze jedna duża zmiana. Hasztagi, które dodajesz w komentarzach, nie będą już brane pod uwagę w wynikach wyszukiwania! Wcześniej dzięki temu mogłeś dodać do swojego postu praktycznie nieograniczoną liczbę hasztagów. 8. Ważne! Nie edytuj hasztagów w poście do 24 godzin po jego dodaniu. To zmniejsza Twoje szanse na jego wyświetlenie. 9. I najnowsza funkcja: możesz śledzić nie tylko profile na Instagramie, ale również hasztagi! Wystarczy, że wejdziesz w jeden Cię interesujący i zaznaczysz opcję obserwuj. Wpisy z hasztagami obserwowanymi przez Ciebie będą wyświetlały się podczas przeglądania Instagrama jak normalne posty. 10. Warto jeszcze dodać, że Instagram będzie faworyzował profile, które będą korzystać z funkcji #instastory. Zatem czas postawić na efemeryczny content! Mam nadzieję, że dzięki tym 20 poradom jesteś mniej wystraszony, a bardziej gotowy na zmiany. Nie należy się ich bać, a jedynie wziąć z nich to, co najlepsze, i po prostu się przygotować. CRASH Mondays – dyskutuje pod swoimi postami i prowadzi stałą komunikację Internet Beta – przykład wykorzystania User Generated Content. Zaobserwuj hasztag, aby widzieć takie wpisy! 30 KNOW-HOW ORGANIZATORA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==