Partner wydania: je zobaczą. To także wartość dodana dla odbiorcy: w chaosie informacyjnym nie straci postów o tym, co dla niego rzeczywiście ważne. 2. Postaw na grupy dyskusyjne, do których reklamy jeszcze (!) nie dotarły, a w których zasięgi i siła społeczności jest nadal ogromna. Grupy mają zdecydowanie lepsze dotarcie z komunikatem do użytkowników niż fanpage’e. Pozwalają także na luźniejszą komunikację i lepsze poznanie swoich użytkowników. A poza tym są po prostu w tym momencie modne. 3. Twórz wydarzenia – to świetna grupa odbiorców na później, ale i miejsce na dotarcie z komunikatem. Dla Ciebie – jako twórcy wydarzeń – to doskonała wiadomość! Nie dość, że reklamujesz swoje wydarzenie, to dodatkowo wpływasz na zwiększenie zasięgu i komunikacji swojego fanpage’a. 4. Twórz transmisje na żywo. Wywołują zdecydowanie więcej komentarzy niż zwykłe treści; mają większe dotarcie (wielu użytkowników nadal dostaje powiadomienie o tym, że fanpage prowadzi transmisję na żywo), angażują do merytorycznej dyskusji. Dla Twojego wydarzenia to świetna forma dzielenia się informacjami z użytkownikami. Możesz przeprowadzić livestream z backstage’u, samego wydarzenia czy przygotowań do niego. 5. Skończ tworzyć content, w którym zachęcasz kogoś do oznaczenia znajomego w komentarzu, dania sztucznego lajka czy wywołania reakcji poprzez głosowanie. Innymi słowy: pokaż klasę, nie bądź żebrakiem. Posty, które zachęcają do oznaczania znajomych, udostępniania czy dodawania mało wartościowych komentarzy, będą również gorzej traktowane przez algorytm Facebooka. 6. Zacznij angażować! Być może brzmi to prosto, ale nadal dla wielu firm fanpage to po prostu słup ogłoszeniowy albo gazetka promocyjna. Jeżeli dla Ciebie także, to pora na zmiany! I tworzenie wartościowego contentu. Zdefiniuj swoją grupę odbiorców. Stwórz persony. Twórz content pod nich – nie pod siebie. Dyskutuj pod swoimi postami nie tylko jakofanpage, ale i zwykły uczestnik dyskusji – z konta osobistego. To także będzie miało wpływ na zasięgi, zaangażujesz być może także w ten sposób więcej ludzi do dyskusji. 7. Zainwestuj w reklamę. Po prostu. To najskuteczniejsza forma dotarcia do interesującej nas grupy docelowej i zrealizowania założonych celów. Dzięki reklamie możesz docierać nie tylko do fanów swojego fanpage’a, ale także do wszystkich użytkowników Facebooka w zależności od wybranych przez Ciebie zmiennych (opcji targetowania). 8. Czy jest znane Ci pojęcie crowdsourcing? Jeżeli nie, pora nadrobić zaległości! Pozwól swoim użytkownikom na tworzenie Twojej marki czy wydarzenia razem z Tobą! Konsultuj z nimi pomysły, spraw, aby poczuli, że mają realny wpływ na kształtowanie Twojego produktu. Dzięki temu bardziej się z Tobą zwiążą i jednocześnie zaangażują. 9. Postaw na wideo (wartościowe!). Pamiętaj, że na Facebooku pierwsze 3 sekundy, a nawet pierwsze 0,003 sekundy ma znaczenie! Dlatego niech nie będzie to Twoje logo, ale dynamiczny początek. 10. Postuj przed 8.00 rano, po 20.00 i w weekendy. Dlaczego? Wtedy nie pracuje większość agencji – Twojej największej konkurencji, jeżeli chodzi o miejsce na tablicy. Mówiąc o zmianach, nie możemy zapominać o tych, które nastąpiły lub nastąpią na Instagramie. A jest ich niemało i to bardzo znaczących. Instagram obok Facebooka to jedno z najpopularniejszych mediów społecznościowych w Polsce, dlatego i tam warto promować wydarzenia i stale zwiększać swoje zasięgi. O czym warto pamiętać i co się zmieniło? 10 RZECZY, KTÓRE MUSISZ WIEDZIEĆ O INSTAGRAMIE: 1. Już niedługo post, który opublikujesz na Instagramie, dotrze tylko do 10% Twoich obserwatorów. Jeżeli okaże się dla nich interesujący – ma szansę na dotarcie do pozostałych 90%. To poniekąd konieczna zmiana. Z tysięcy profili na Instagramie często docierały do nas mało wartościowe treści. Recepta dla Ciebie jako twórcy? Angażuj, planuj, staraj się. Często nad wpisami na Instagramie spędzamy o wiele mniej czasu niż na Facebooku. To poważny błąd. Oba te kanały wymagają sporego zaangażowania. Babie Lato – przykład skutecznej promocji wydarzenia na tablicy „Online Marketing” – przykład wykorzystania Real Time Marketingu do angażowania obserwatorów 29

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==