Partner wydania: ADRIANA PIEKARSKA // właścicielka marki Exclusive Event Ekspert z dziedziny event marketingu z 12-letnim doświadczeniem. Właścicielka największej na Śląsku agencji eventowej – Exclusive Event oraz marki Event Marketing Institute. Finalistka konkursu Bizneswoman Roku, dwukrotna finalistka konkursu Osobowość Roku w branży Mice. Kobieta, która nie boi się wyzwań – łamie standardy, zaskakuje oraz serwuje niezapomniane emocje. Od lat skutecznie przekazuje swoją wiedzę zarówno podczas warsztatów szkoleniowych, jak i podczas konferencji branżowych, występując w roli prelegenta. Jej mottem życiowym jest paradoks dziecięcej energii: „Nie mam siły iść dalej, ale mogę pobiec”. REJSY I REGATY Dla tych, którzy zupełnie chcą odejść od stacjonarnych form imprezy biznesowej, rynek ma również wiele innych ofert. Coraz popularniejsze stają się już nieco dłuższe eventy, takie jak np. tygodniowy rejs po mazurskich jeziorach, czy – idąc dalej – po Morzu Śródziemnym. Eventy wodne są doskonałą formą integracji. Sporty wodne stanowią przecież pasję, która kształtuje charakter, uczy pracy w zespole, szacunku do przyrody i wartości takich jak odpowiedzialność, przyjaźń i lojalność. Woda daje bardzo wiele możliwości dla kreacji biznesowego wydarzenia. Jedną z nich są regaty, które łączą rekreację ze sportową rywalizacją i świetną zabawą. Regaty żeglarskie to wyścigi jachtów, które wymagają szybkiego podejmowania decyzji przez zespół i reagowania na nagle zmieniającą się sytuację. To praca całej załogi decyduje o wyniku końcowym. Podobnie rzecz ma się z rejsami. Tydzień na jednej, stosunkowo niewielkiej przestrzeni, w cudownych okolicznościach przyrody lub podczas nagłego sztormu spełnia wszystkie funkcje eventu integracyjnego. 2. BANKIETOWO I EKSKLUZYWNIE PRZESTRZENIE INDUSTRIALNE Eventy w przestrzeniach industrialnychto to gwarancja niepowtarzalnych przeżyć, wyjątkowego klimatu oraz zaskoczenia gości. Inspirują one kreatywne agencje do tworzenia scenariuszy jedynych w swoim rodzaju, niemożliwych do przeniesienia w żadne inne miejsce. Obiekty te wymagają naprawdę bezbłędnej logistyki, rozplanowania przestrzennego oraz ogromnego doświadczenia podmiotu podejmującego takie wyzwanie, są to też przestrzenie generujące dodatkowe koszty. Takie miejsca mają często pewne ograniczenia oraz nie są przystosowane do organizacji imprez, co oznacza, że właściwie trzeba tu wziąć pod uwagę wszystko to, co w „normalnej” przestrzeni jest po prostu standardem. Zrewitalizowana walcownia cynku czy elektrociepłownia z zabytkową halą maszyn przyciągają jednak właśnie swoją niesztampowością. Bez względu na to, czy odbędzie się tam koncert znanej gwiazdy, czy po prostu klasyczny bankiet, event z pewnością zostanie zapamiętany. HALE EXPO I CENTRA KONFERENCYJNE Uniwersalna, prosta i minimalistyczna, po prostu wymarzona, bo niezwykle plastyczna przestrzeń dla organizatorów eventów. Hale i centra konferencyjne doskonale nadają się do wyreżyserowania cudownego bankietu, imprezy firmowej, jubileuszu, czy międzynarodowej konferencji. Takie przestrzenie są niczym biała kartka, gotowa do zapisania pięknej historii. Lista tego typu obiektów z roku na rok się powiększa i w każdej dużej aglomeracji do dyspozycji mamy co najmniej jedną taką przestrzeń. To często ogromne hale, liczące kilkanaście tysięcy metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej, zapewniające możliwość łączenia i dzielenia sal na mniejsze, oferujące ponadto doskonałe zaplecze parkingowe oraz techniczne. MUZEA I OBIEKTY KULTURALNE Muzeum, filharmonia lub teatr to doskonałe miejsce na premierę nowego produktu, elegancki bankiet dla gości VIP czy pokaz mody. Obiekty te to często piękne, wytworne sale i miejsca elitarnych spotkań z bogatą historią i tradycją, a czasem ultranowoczesne przestrzenie z niezwykle ciekawymi rozwiązaniami architektonicznymi. Event w muzeum zwykle jest imprezą zespoloną z miejscem, w którym się odbywa. Podniosła atmosfera miejsca udziela się gościom. I choć może to zabrzmieć zaskakująco, muzeum to świetne miejsce np. na… koncert rockowy. Filharmonia i teatr z kolei to piękne przestrzenie, w których można połączyć wspólne delektowanie się sztuką, a potem po zakończonym spektaklu, czy koncercie porozmawiać we foyer na kameralnym bankiecie. Sama scena daje także olbrzymie możliwości, jeśli celem naszego eventu będzie np. wręczenie nagród, czy podniosłe świętowanie firmowego jubileuszu. PODSUMOWANIE Nie sposób opisać tu jednak wszystkich możliwości i miejsc, które pozwalają na realizację biznesowych eventów, bo te są naprawdę niemal nieograniczone. Kto wie, co jeszcze przyniesie przyszłość? Organizacja eventu biznesowego w niestandardowym miejscu stanowi nie lada wyzwanie dla organizatorów i wymaga olbrzymiego zaufania klienta, a często też większego budżetu. Jednak naprawdę warto. Wrażenia i emocje, które pozostaną w pamięci uczestników, są po prostu nieosiągalne w innych przestrzeniach. Przyszłość bez wątpienia należy więc do oryginalnych lokalizacji, wybijających się na tle konkurencji. 26 KNOW-HOW ORGANIZATORA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==