Partner wydania: same w sobie będą stanowiły eventową atrakcję i na długo pozostaną w pamięci zaproszonych gości. Wtedy hotele służą jedynie jako baza noclegowa, podczas gdy w dzień goście bawią się w zupełnie innych przestrzeniach. Można je podzielić na 2 kategorie: sportowo-rozrywkowe oraz bankietowe. 1. SPORTOWO I ROZRYWKOWO POLE GOLFOWE Wybór nieoczywisty, ale tylko dla tych, którzy nigdy wcześniej nie mieli styczności z realizacją w takiej właśnie przestrzeni. Dziś bowiem pole golfowe to niekoniecznie wyłącznie obszerny teren zieleni przeznaczony jedynie dla sportowców. Coraz częściej jest ono zaaranżowane tak, by po zaciętej rywalizacji odpocząć w atrakcyjnym miejscu. Golf kojarzy się z prestiżem i elitarnością, a jednocześnie jest najbardziej towarzyski ze wszystkich sportów. Ponadto uczy koncentracji i konsekwencji w dążeniu do celu. Event w takim miejscu należy z pewnością do wydarzeń premium, z wysokiej półki. To zatem doskonały pomysł na ekskluzywne biznesowe spotkanie. Intensywność otaczającej zieleni, przejażdżka meleksem, relaksująca muzyka płynąca z głośników, pyszne przekąski i drinki sprawią, że czas uczestników będzie płynął wolniej. Warto więc postawić na taki event. PARKI ROZRYWKI Rozległy obszar i koncentracja wielu form rozrywki w jednym miejscu. Do tego możliwość noclegu w samym parku lub tuż obok i bogata oferta gastronomiczna. Inicjatorzy eventów biznesowych coraz częściej dostrzegają niedobory czasu swoich pracowników, więc planując organizację tego typu wydarzeń, biorą pod uwagę możliwość zaproszenia swoich partnerów czy nawet całych rodzin. Takie miejsca pozwalają oderwać się zupełnie od znanych nam na co dzień przestrzeni, a ze względu na oferowane atrakcje zapewniają wyższy poziom adrenaliny oraz często ekstremalne doznania, których nie doświadczą w żadnym innym miejscu. FIT-EVENTY Fit-eventy przeżywają aktualnie swoje pięć minut. W mediach społecznościowych pełno jest profili sportowców-celebrytów obojga płci, którzy promują zdrowy, sportowy tryb życia. Ma to wpływ również na branżę eventową, bowiem liczba organizowanych imprez sportowych znacząco wzrosła. Także eventy biznesowe coraz częściej obejmują aktywności sportowe właśnie. Zdrowy styl życia i fitness już dawno przekroczyły wymiar „godzina ćwiczeń dwa razy w tygodniu”. Dziś dbanie o zdrowie i kondycję nie ogranicza się do sali treningowej i coraz częściej dbamy o to, by aktywność fizyczna była częścią każdego dnia. Tego typu wyjazdy są indywidulnie dopasowane do potrzeb uczestników. Treningi odbywają się na różnych poziomach zaawansowania, zarówno w plenerze (las, plaża, bieżnia), jak i na sportowej hali, a dodatkowo można skorzystać z profesjonalnych konsultacji treningowo-żywieniowych z trenerami oraz dietetykami, czy też z porad i zabiegów fizjoterapeutów. MOTO-EVENTY Wachlarz eventów motoryzacyjnych jest niezwykle szeroki i cieszą się one wyjątkową popularnością wśród męskich grup, choć nie tylko. Przykładem mogą być chociażby imprezy na torach wyścigowych. Wśród atrakcji czekających na uczestników są m.in. przejazdy prawdziwymi motoryzacyjnymi bestiami typu Lamborghini Gallardo, Ferrari czy Nissan GTR po torze w asyście doświadczonego kierowcy wyścigowego, rywalizacje na symulatorach i szkolenia ze znanymi polskimi rajdowcami. Drugą, równie ciekawą atrakcją może być przeprawa samochodami rajdowymi przez pustynne tereny z road bookiem (opis trasy przejazdu) w ręku. Szybkość, dynamika i adrenalina gwarantowane! IMPREZY W PLENERZE Z CAŁYMI RODZINAMI Imprezy na świeżym powietrzu to ważna część eventowych realizacji. Ich największym atutem jest nieco mniej oficjalna atmosfera. Lokalizacja na świeżym powietrzu daje przede wszystkim możliwości zgromadzenia bardzo szerokiej publiczności, w tym również rodzin zaproszonych gości. Imprezy w plenerze to bardzo szerokie pojęcie. Może to być „śniadanie na trawie”, wernisaż, mecz piłkarski, czy event nad jeziorem. Pikniki firmowe coraz częściej też wyjmuje się ze sztampowych scenariuszy kojarzonych z klaunem, watą cukrową i kiełbaskami z grilla, a zastępuje np. garden party w ekologicznym duchu lub imprezą na terenie zamku połączoną z pokazami rycerskimi oraz iście średniowieczną ucztą. EVENT NA STOKU Świetnym sposobem na sportową integrację są wyjazdy w porze zimowej. Zarówno te krótsze w Beskidy czy Tatry, jak i np. tygodniowe na włoskie stoki. Wspólne szusy, spotkania w restauracjach na stoku, nauka jazdy na nartach czy snowboardzie, ale też na sankach i innych ślizgach z przymrużeniem oka to świetny sposób na biznesową integrację. KOMENTARZ EKSPERCKI // W marketingu przechodzi się od informowania o działalności i produktach marki do serwowania odbiorcom doznań, stąd kluczowa dla strategii komunikacyjnej rola eventów i szeroka oferta takich imprez. Specjaliści prześcigają się w pomysłach na event, jednak decydującym o sukcesie elementem bywa zwykle wybór miejsca. Poszukując go, warto zwrócić uwagę na atrakcje, ale także plastykę i możliwości adaptacyjne lokalu oraz zaplecze techniczne. Oświetlenie, nagłośnienie czy możliwość modułowego kształtowania przestrzeni mogą istotnie wpłynąć na wysokość nakładów finansowych. Nie bez znaczenia jest także liczba miejsc parkingowych czy oferta cateringowa, gwarantująca świeże i smaczne potrawy. Aktualnym trendem jest wzrost popularności eventów gwarantujących rywalizację i sportowe emocje. Tutaj krytyczny bywa wybór dyscypliny, zwłaszcza przy uczestnikach o różnych możliwościach i zainteresowaniach. Zdecydowanie mogę polecić kręgle czy bardziej popularną ich wersję – bowling, w które grać i czerpać z tego satysfakcję może każdy, niezależne od umiejętności i kondycji. To daje gwarancję udanej, wspólnej zabawy nawet bardzo zróżnicowanej grupy. Michał Ciecierski wiceprezes Zarządu BMG Entertainment sp. z o.o. (Hulakula Rozrywkowe Centrum Miasta) 25

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==