Partner wydania: świadomy i chcący doświadczać. Organizacja wydarzeń to doskonała możliwość i okazja do zaprezentowania produktu namacalnie oraz bezpośredniego spotkania firmy z konsumentem. Kiedyś komunikowano działania firm głównie poprzez media tradycyjne, a z czasem pojawienia się nowych mediów komunikacja firmy uzyskała możliwość zdobywania jeszcze większych zasięgów. Dziś stanowią one istotną formę komunikacji, ale jednak wspierającą do głównego narzędzia, jakim jest event marketing. To event stał się doskonałą platformą do budowania świata marki na kilku obszarach jednocześnie. Event marketing jest z pewnością narzędziem wielopoziomowym, a możliwości zastosowania event marketingu w działalności przedsiębiorstwa jest sporo. Wiele firm zaczyna stosować go na różnych poziomach współpracy i adresować do różnych grup odbiorców. To jedyne narzędzie mające tak dużaąprzewagę nad pozostałymi działaniami marketingowymi, które może być tak szeroko stosowane i kierowane zarówno do klientów zewnętrznych, jak i wewnętrznie do pracowników, partnerów biznesowych czy dostawców. Eventy zewnętrzne są zdecydowanie najbardziej popularne i to wielu przedsiębiorców za główny cel wykorzystania event marketingu podaje właśnie cele zewnętrzne i dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, by w konsekwencji zwiększyć rozpoznawalność marki, uwiarygodnić jej siłę oraz finalnie doprowadzić do jak największej sprzedaży produktów. Cele zewnętrzne najczęściej stawiane są na pierwszym miejscu, nie byłyby jednak możliwe do zrealizowania bez zaangażowania wewnętrznego, czyli budowy zaangażowania wśród pracowników. Obecnie ciężko jest sobie wyobrazić funkcjonowanie działów HR bez takich narzędzi, jak eventy integracyjne, szkolenia, wyjazdy incentive czy okazjonalne, głównie jubileuszowe lub świąteczne wydarzenia korporacyjne. Co zatem zrobić, aby event był skutecznym narzędziem? Należy bardzo precyzyjnie określić cel eventu, a następnie zdefiniować grupę docelową. Od dawna wiadomo, że jak coś jest dla wszystkich, to jest dla nikogo. Nazywaj swoich klientów, segreguj ich i dostosowuj przekaz do tego, czego oczekują. Poznaj, kim są, jakie mają upodobania, w jaki sposób spędzają czas wolny, jak postrzegają markę i czym się interesują. Uczestnictwo w eventach potęguje pozytywne emocje i wzmacnia przywiązanie do marki. To jeden z najlepszych sposobów poznania swoich odbiorców oraz zmierzenia poziomu ich zaangażowania względem marki i budowania lojalności na poziomie emocji. Następnie bardzo ważne jest strategiczne podejście do wykorzystania samego narzędzia. Wiele osób powie, że najważniejsze są pomysł i kreacja. To prawda, oba te elementy są bardzo istotne i często decydują o realizacji projektu, ale większe znaczenie ma finalnie jednak precyzyjne wykonanie oraz przemyślana strategia. Nie bez znaczenia jest również budżet, jakim dysponujemy na organizację danego eventu. Eventy stanowią niebywałą platformę komunikacji, która stwarza przestrzeń do funkcjonowania mediów i daje możliwość produkowania atrakcyjnej treści. Event jest skutecznym narzędziem biznesowym, czego dowodzi chociażby stale rosnąca liczba organizowanych wydarzeń oraz chęć wyboru tego narzędzia jako głównego w planowanej strategii marketingowej. Event staje się platformą do budowania świata marki, budowania doświadczania i zaangażowania w jej istnienie oraz konsumpcję produktów. Uczestnik ma możliwość bezpośredniego kontaktu z marką, wręcz jej dotknięcia, wyrobienia sobie opinii oraz natychmiastowego wyrażenia swojego zdania. To cenne informacje dla przedstawicieli marek. Przyszłością są zintegrowane komunikacje marketingowe. ANNA NOWAKOWSKA // członek Zarządu SBE ds. Edukacji, blogerka StrefaMICE.pl, ekspert MICE Venue Jedna z inicjatorek założenia Stowarzyszenia Branży Eventowej, w którym przez 8 lat sprawowała funkcję Członka Zarządu ds. Edukacji. Odpowiedzialna za projekt Studium Event Management współtworzony z Fundacją na rzecz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz za współpracę z uczelniami wyższymi w zakresie tworzenia programów edukacyjnych. Autorka programu studium oraz licznych szkoleń z dziedziny eventów oraz MICE Venue Management. Hotelarz. Swoja przygodę z hotelarstwem rozpoczęła jako specjalista ds. konferencji i bankietów w Mazurkas Conference Centre i Hotelu Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim. Następnie związana z Hotelem NARVIL**** Conference & Spa jako manager ds. kluczowych klientów. Konsultant z zakresu event marketingu, event managementu, MICE Venue managementu oraz stosowania eventu jako narzędzia wsparcia sprzedaży. Wykładowca turystyki biznesowej oraz przedmiotów związanych z zarządzaniem obiektami i miejscami spotkań oraz szerokorozumianą branżą eventową i hotelarską. Prelegentka i panelistka wielu konferencji branżowych. Autorka licznych publikacji eksperckich. Laureatka konkursu Tourism Trends Awards 2016. Jurorka w konkursach „Hotel z Pomysłem” (Hotelarz), „Top Event FBE 2015” i Top Event FBE 2016 (Forum Evential) oraz „Najlepsze wydarzenie lata 2015” (Brief). Nominowana w konkursie MP POWER AWARDS 2017 w kategorii OPEN. Członek Rady Etyki branży eventowej. Członek Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce. Prowadzi bloga branżowego – www.strefaMICE.pl 21
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==