Partner wydania: Branża eventowa w Polsce dynamicznie się rozwija i co cieszy – profesjonalizuje. Oprócz profesjonalnych agencji eventowych, lokacji czy dostawców na rynku mamy już profesjonalne media branżowe, konkursy, konferencje, instytucje oraz kierunki edukacyjne. Dostęp do wiedzy z zakresu event marketingu i event managementu mamy również dzięki licznym spotkaniom branżowym. Oferta jest szeroka. Jednocześnie możemy zaobserwować, że obecnie organizacja wydarzeń daleko odbiega od potocznej nazwy „imprezka”. Eventy to już, nie jak mówiono wcześniej „zbędny wydatek” czy „nieuzasadniony koszt przedsiębiorstwa”. Obecnie event to skuteczne narzędzie biznesowe, oczywiście skuteczne w momencie umiejętnego i odpowiedniego zastosowania, a możliwości jest wiele. Jedną z nich jest wykorzystanie eventu jako narzędzia w komunikacji marketingowej. Możemy zaobserwować, że rośnie świadomość klientów dotycząca skuteczności organizowanych wydarzeń, a także wzrasta poziom wymagań i oczekiwań stawianych agencjom eventowym, które są organizatorami wydarzeń, ale również doradcami z zakresu zastosowania tego narzędzia. Event ma być inspirujący, angażujący i koniecznie z efektem WOW. Często też to właśnie agencje eventowe i event managerowie kreują trendy w organizacji wydarzeń, a przede wszystkim zaskakują pomysłami i kreacją oraz realizacją. Event marketing to już poważna broń, a właściwie poważne narzędzie i magnes na lojalnych i zadowolonych klientów. To narzędzie promocji, wsparcia sprzedaży, wzmocnienia wizerunku marki/firmy, ale przede wszystkim służące do realizacji celów przedsiębiorstwa. Narzędzie to ma też swoje określone cechy*, tj.: ∞∞ środowisko budowania relacji – B2B i B2C, ∞∞ wielopoziomowe narzędzie komunikacji – realizujące założone cele marketingowe, ∞∞ alternatywa dla tradycyjnych narzędzi promocji, ∞∞ narzędzie angażujące emocjonalnie i tworzące świat marki, ∞∞ środek dotarcia do mediów i generator contentu/treści, ∞∞ platforma komunikacji, integrująca inne narzędzia marki, ∞∞ livecampain i touchpoint – miejsce spotkań z marką. *Źródło: M. Jaworowicz, P. Jaworowicz, Event Marketing w zintegrowanej komunikacji marketingowej Wiele osób w ostatnim czasie dostrzegło, że event marketing to jedno z najskuteczniejszych narzędzi komunikacji. Nie dość, że zauważyli to organizatorzy i zleceniodawcy, to bardzo zadowoleni z tej formuły są przede wszystkim odbiorcy, czyli grupy docelowe poszczególnych eventów. Jak pokazują dane, odpowiednie dopasowanie eventu do właściwej grupy docelowej, oparte jednak na rzetelnej wiedzy na temat produktu lub usługi to klucz do sukcesu, który widoczny jest na ostatnim etapie event marketingu, czyli badaniu ROI (return on investment). Obecnie najważniejszą cechą event marketingu jest możliwość budowania długotrwałych i pozytywnych relacji firmy, marki, przedsiębiorstwa z jej klientami, odbiorcami. Budowanie relacji pozytywnych, miłych doświadczeń i wzbudzające wśród odbiorców pozytywne i niezapomniane emocje to główny cel większości eventów tzw. zewnętrznych, które następnie przekładają się na przywiązanie klienta do marki, jego lojalność oraz w konsekwencji wybór i zakup danych produktów lub usług. Powszechnie wiadomo, że obecnie sam produkt to za mało. Na rynek wkroczył właśnie nowy rodzaj konsumenta, który decyzje zakupowe podejmuje głównie na podstawie emocji, przywiązania do marki i pozytywnych relacji. Pragnie wiedzieć, co dana marka reprezentuje, chce wręcz móc jej dotknąć, doświadczyć, wniknąć w jej struktury i poznać filozofię. Wymagania konsumentów diametralnie się zmieniają i coraz częściej możemy zaobserwować, że to nie cena decyduje o wyborze danego produktu czy usługi, lecz działania firmy, które go oferują, jak chociażby CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu), dbałość o klientów i pracowników czy kreowanie pozytywnych emocji wokół oferowanych produktów i firmy. Nowy konsument ma już inny system wartości oraz oczekiwań. Chce się utożsamiać z firmą i przywiązuje się do jej DNA i filozofii. To konsument bardzo EVENT MARKETING JAKO DOSKONAŁE NARZĘDZIE BIZNESOWE Z artykułu dowiesz się: Jakie są najważniejsze cechy event marketingu. Co należy zrobić, by nasze wydarzenie okazało się skutecznym środkiem marketingowym. Dlaczego przyszłość należy do zintegrowanej komunikacji marketingowej. Tekst: Anna Nowakowska 20 MARK E T I NG

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==