Partner wydania: Odpowiem więc tak: największą satysfakcją w mojej pracy jest moment, w którym coś, co narysowałem na kartce cienkopisem i opisałem w punktach w notatniku, staje się rzeczywistością. Kiedy stoję przy scenie i wspólnie z Magdą prowadzimy wydarzenie, które razem przygotowaliśmy. Co do wyzwań, myślę, że te największe są jeszcze przede mną. Od czego zaczynasz pracę nad zleceniem? Od dokładnego przeczytania briefu i zadania dodatkowych pytań klientowi! Kluczem jest zrozumienie potrzeb. Następnie należy zrobić wszystko, by poznać budżet, a co za tym idzie wiedzieć, ile mamy pieniędzy na tzw. kreację – artystów, scenografię, multimedia. Bez tych danych wymyślanie wydarzenia jest jak wróżenie z fusów, choć ja wolę mówić, że jest jak strzelanie z karabinu maszynowego, nie mając celu, nie znając wroga, słysząc, ale nie widząc go i to na dodatek w kompletnej ciemności. Jak wiemy już, czego oczekuje klient, jakie ma cele i ile pieniędzy mamy po odliczeniu podstawych kosztów (hotel, catering, transport itp.), możemy zaczynać proces kreacji, a ten najlepiej rozpocząć od burzy mózgów. Zdarza się, że wizja zespołu bardzo odbiega od koncepcji klienta? Co zrobić, by wypracować z nim wspólny język? Oczywiście, że to się zdarza. Najczęściej dzieje się tak, gdy oczekiwania klienta są nie do końca spójne wewnętrznie, czyli np. w sytuacji kiedy są różne wizje działu marketingu i zarządu. Zdarza się też czasami, że my nie do końca wyczujemy intencje. Aby tego typu sytuacji uniknąć, należy przede wszystkim zrobić jak najdokładniejsze studium przypadku, swego rodzaju rozpoznanie strategiczne, zadać odpowiednią ilość pytań, zadzwonić do klienta albo spotkać się z nim. Informacja o sytuacji i oczekiwaniach jest kluczowa. Potrzebny jest zatem odważny i otwarty dialog z klientami, którzy mimo że czasem czują się zmęczeni naszymi pytaniami, na koniec dnia są zadowoleni, że tak wnikaliśmy w szczegóły. Powtarzam, że lepiej zadzwonić i zapytać niż się domyślać… Projekt Flesz Fashion Night, który stanowił ważne wydarzenie modowe ub. roku, trafił do ścisłego finału 3 najlepszych projektów w Europie międzynarodowego konkursu EVENTEX 2018. Czy Polska jest gotowa na realizację projektów z udziałem nowoczesnych narzędzi na światowym poziomie? To zależy, o co pytamy. O nasze, jako eventowców, umiejętności, czy budżety? Jeśli chodzi o pierwszą część pytania, to choć wiele musimy się jeszcze nauczyć, na pewno wyróżniamy się kreatywnością, poniekąd zmuszeni – i tu odpowiedź w odniesieniu do budżetów – do działania właśnie na małych budżetach. Proszę spojrzeć, jaką ilością multimediów dysponowali nasi konkurenci w Eventexie podczas realizacji swoich eventów! Jednak coraz częściej udaje nam się korzystać z nowoczesnych technologii, takich jak wszelkiego rodzaju urządzenia kinetyczne (ruchome) czy tracking, tj. aktywne śledzenie obiektów na scenie. Wpływają na to dwa czynniki – dobra koniunktura w branży, myślę, że najlepsza od 2008 r., rosnące budżety oraz coraz większa potrzeba innowacji, a co za tym idzie większe parcie agencji na podwykonawców, żeby inwestowali w nowe technologie. O zastosowanie kinetycznych obiektów, które zagrały główną rolę podczas Flesz Fashion Night 2017, walczyliśmy przez 3 lata! W końcu się udało! Na pewno jednak masz w głowie jakiegoś klienta, z którym współpraca byłaby spełnieniem marzeń. Klient marzeń to taki, który jest otwarty na odważne, kreatywne, nieszablonowe podejście. Dlatego dla mnie marka jest często mniej istotna niż temat, branża, okazja oraz… budżet. Bardzo chciałbym tworzyć koncepty na takich budżetach jak nasi koledzy z Chin, Rosji, Niemiec czy Stanów Zjednoczonych, mając jednocześnie tak otwartych i dojrzałych klientów. Prywatne marzenie jako kreatywnego? Stworzyć koncepcję Otwarcia letnich igrzysk w Warszawie lub zimowych w Krakowie. Czy właśnie tego powinnam Ci życzyć w najbliższym czasie? To niestety niemożliwe. Mam jednak nadzieję, że w 2018 r. będziemy dalej rozwijać się jako kreatywna agencja eventowa i będzie nam dane dalej tworzyć niestandardowe koncepty z otwartymi, odważnymi klientami! VELUX – Konferencja VELUX NA DACHU ŚWIATA 18 TWARZĄ W TWARZ
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==