Partner wydania: Jesteś w Mea Group dyrektorem kreatywnym. Z jakimi obowiązkami i zadaniami wiąże się to stanowisko? Przede wszystkim z godzinami rozmów z ludźmi z naszego zespołu. Rozmowa to moje główne narzędzie komunikacji w zespole. Miewam dni, że nie otwieram e-maila, po prostu nie mam na to czasu! Kiedyś jeden z producentów, który zaczynał pracę w Mea, zapytał mnie po dwóch tygodniach współpracy: „Jędrek, a czym ty się właściwie w Mea zajmujesz?”. Odpowiedziałem mu, że chodzę i gadam całymi dniami. No... i to właściwie prawda. Burze mózgów, rozwiązywanie problemów związanych z kompromisem między osobami odpowiedzialnymi za kreatywne aspekty a produkcję, spotkania z klientami, rozmowy z grafikami, omawianie wizualizacji pod względem nie tylko projektowym, ale i realizacyjnym, inspiracje – oglądanie filmów, opowieści z życia, przeczytane książki, obejrzane seriale i odwiedzone wystawy. Wszystko to jest dla nas bardzo ważne dlatego, że event odzwierciedla rzeczywistość, odtwarza jej elementy, tworząc nowy, zamknięty w formie i w określonym czasie świat. Cała ta ogromna liczba tematów i zajawek, które generujemy na co dzień w pracy, jest bezpośrednio związana z tworzeniem konceptów kreatywnych, na które składają się: prezentacje, grafiki, wizualizacje, scenariusze, intra i pokazy artystyczne, utwory muzyczne, pokazy świetlne czy choreografia kreowana specjalnie na potrzeby danego wydarzenia. Ta złożona i twórcza machina nie mogłaby działać bez rozmów i oczywiście ludzi. No właśnie, kto oprócz Ciebie tworzy dział kreacji Mea Group? Z pewnością współpracujesz z osobami, które są zaangażowane w wymyślanie nowych idei i wdrażanie ich w życie. Nasz dział kreacji jest duży (stanowi ponad 1/3 całej Mea Group), a związane jest to głównie z charakterem agencji i liczbą briefów oraz realizacji. Dział składa się z dwóch podstawowych komórek – studia graficznego oraz działu creative. Te dwie jednostki na każdym etapie są wspierane przez dział produkcji (bez producentów raczej nie dalibyśmy rady niczego wymyślić). Studio tworzy wizualizacje scenografii oraz identyfikacje wizualne i przygotowuje je do druku. Przygotowujemy również materiały na wydarzenia – jesteśmy w tym zakresie w zasadzie samowystarczalni. Dział kreacji odpowiada m.in. za tworzenie konceptów, koordynację procesu twórczego, projektowanie scenografii czy choreografii. Poza tym sporo czasu poświęcamy na pisanie prezentacji. Musicie się pewnie dobrze uzupełniać, tworząc tak zgrany zespół. Każdy z nas ma również inne, ponad eventowe zdolności. Tomek to znakomity copywriter i znawca ludzkiej natury, ponieważ jest psychologiem, Paweł jest świetnym choreografem i uzdolnionym początkującym raperem, Maciek jest filozofem i podróżnikiem, a ja sportowcem (amatorem), miłośnikiem sztuk plastycznych i designu, twórcą. Takie połączenie sprawia, że na każdy temat mamy coś ciekawego do powiedzenia, a nasz świat jest tak barwny jak wydarzenia, które tworzymy. Często przy większych projektach zespół tworzący koncept, zwłaszcza na etapie realizacji, powiększa się o specjalistów od techniki, światła, multimediów, animatorów 3D, muzyków itp. – współpracujemy w tym zakresie z najlepszymi ekspertami. Istnieje jakaś recepta na wygranie przetargu na realizację wydarzenia? Szczerze mówiąc, nie znam takiego sposobu, który daje 100-proc. gwarancję. Kreacja i tylko kreacja stanowiłaby Rozmawiała: Maria Ledeman Andrzej Nykowski dyrektor kreatywny Mea Group Z branżą eventową związany od 13 lat, początkowo jako producent, a następnie w roli kreatywnego. W Mea Group od 2015 r., obecnie jako dyrektor kreatywny kieruje pracą działu kreacji. Specjalizuje się w kompleksowym przygotowywaniu koncepcji kreatywnych dla klientów, w tym m.in. tworzenie konceptów, scenografii (projekt, koordynacja), reżyseria wydarzeń razem z M. Kozicką (dyr. produkcji Mea Group). Na jego koncie są projekty dla takich klientów jak Edipresse Polska, British American Tobacco, Tymbark, GSK, Ambra, MetLife, w tym też doceniane na międzynarodowych konkursach (np. Flesz Fashion Night 2017 – ścisły finał Eventex 2018). Wcześniej związany z takimi agencjami jak Allegro, Rochstar, Escadra i G7. Tworzył koncepty i realizował projekty m.in. dla Nationale Nederlanden, Prudential, PKO BP, PZU, Nokia, Adidas, Reebok, PLL LOT, Kompania Piwowarska, CEDC, Polpharma, Orange, Sony, Samsung, Vatenfall, Tymbark, Coca-Cola, Mercedes i VELUX. Jeden ze współorganizatorów Orange Warsaw Festival i Orange Stacji Balon. Flesz Fashion Night 2017 16 TWARZĄ W TWARZ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==