ZAINSPIRUJ SIĘ! KREUJ NIEBANALNE ROZWIĄZANIA I OPRAWY WIZUALNE EVENTÓW Z WYKORZYSTANIEM NOWYCH TECHNOLOGII Moda na innowacyjne eventy z efektem WOW trwa nieprzerwanie od wielu lat. Co tak naprawdę kryje się za tymi słowami? Czego oczekuje klient, mówiąc o innowacyjnym evencie? Jaki efekt będzie efektem WOW z punktu widzenia agencji eventowej? Oczywiście nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi, bo każda realizacja jest inna. Zawsze jednak musimy pamiętać, co jest priorytetem: to klient, jego potrzeby i cel, jaki chce osiągnąć poprzez inwestycję w event. EFEKT WOW NIEJEDNO MA IMIĘ Pamiętajmy, że dla klienta event jest inwestycją, a jego potrzeby powinny być punktem wyjścia do naszych kreatywnych koncepcji. Preferencje klienta determinują dobór każdego elementu planowanego wydarzenia. To potrzeby zleceniodawcy określają wielkość całego przedsięwzięcia i technologie, które planujemy wykorzystać. Sam sposób prezentacji proponowanych rozwiązań może wywołać w naszym kliencie efekt WOW. Dzięki technologii VR, połączonej z prezentacjami multimedialnymi, możemy przenieść klienta w sam środek eventu, na wiele tygodni przed jego finalną datą. Dzięki tej nieszablonowej prezentacji klient ma szansę w pełni zrozumieć, na czym polegają nasza koncepcja i specyfika danej przestrzeni eventowej. Rozwiązania te pozwalają na faktyczne „zobaczenie” i „przeżycie” eventu, a nie jedynie porównywanie kolejnych zestawień poszczególnych elementów i parametrów technicznych. Klient może świadomie modyfikować prezentowane założenia. Jest to niezwykle ważne w przypadku śmiałych i nieszablonowych koncepcji, które najłatwiej można scharakteryzować stwierdzeniem „czasem trzeba zobaczyć, aby zrozumieć”. Tak naprawdę już od pierwszego spotkania budujemy finalny efekt WOW w percepcji naszego klienta. ODPOWIEDNIE POŁĄCZENIE KREACJI I TECHNIKI – ZROZUMIEĆ POTRZEBY KLIENTA Budowanie efektu WOW musi mieć swój początek w prawidłowym zrozumieniu klienta – jego potrzeb i efektów, jakich oczekuje od danej aktywności. Zastosowanie poszczególnych rozwiązań i technologii nie może być celem samym w sobie. Proponowane rozwiązania muszą mieć swoje uzasadnienie i powinny być mocno osadzone w realiach eventu. Po pierwsze, musimy poznać cel, jaki klient chce osiągnąć poprzez realizację eventu, to, co tak naprawdę będzie sukcesem w jego odczuciu, oraz jaki event uzna za udany. Informacje o strategii firmy, osadzeniu w niej planowanego eventu i analiza grupy docelowej umożliwiają nakreślenie kierunku myślenia, jeżeli chodzi o charakter wydarzenia. Oczywiście oczekiwania klienta musimy skonfrontować z budżetem, jakim dysponuje, tak aby proponowane rozwiązania były realne. Jednocześnie musimy pamiętać, że za naszymi kreatywnymi pomysłami muszą stać twarde wyliczenia i fakty. Mowa tu o wspomnianym wcześniej budżecie, ale również o parametrach technicznych miejsca, harmonogramie pracy i możliwościach sprzętowych. Nasz klient nie ma obowiązku znajomości pewnych zewnętrznych ograniczeń, dlatego tak ważne jest, abyśmy potrafili mówić o naszej kreacji w sposób zrozumiały, a przede wszystkim inspirujący dla klienta. Kreatywne podejście do projektu, pogłębione rozmowy, szukanie kompromisów i rozwiązań, dopasowanych do potrzeb i możliwości każdej ze stron, bywają kluczowe, kiedy dochodzi do wyboru producenta wydarzenia. Prawidłowe dopasowanie rozwiązań do potrzeb stanowi klucz do tego, aby „wszystko zagrało” podczas samego eventu, a klient odczuwał jego pozytywny wpływ na swój biznes. Możliwości, jakie Z artykułu dowiesz się: Jak tworzyć niesztampowe formaty eventów i skąd czerpać inspiracje. Jak w sposób niebanalny zrealizować oprawę multimedialną dobrze znanych formatów eventowych. Które z multimedialnych scenografii warte są zapamiętania. Czy efekt WOW nadal jest punktem wyjścia do kreacji eventowej i co on tak naprawdę oznacza. Tekst: Monika Regulska Partner wydania: 44 TECHNOLOGIE I INNOWACJE

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==