pokonferencyjnych – prezentacji merytorycznych, relacji fotograficznych i filmów. Jedna uwaga praktyczna – bezwzględnie pamiętajmy o dostosowaniu naszej platformy do wyświetlania na różnych urządzeniach, także mobilnych. APLIKACJE A skoro już jesteśmy przy rozwiązaniach mobilnych… Z dużym powodzeniem wykorzystujemy w ostatnim czasie różnego rodzaju aplikacje eventowe. W ubiegłym roku traktowane niemal jako „must have” każdej większej konferencji okazały się kolejnym narzędziem doskonale wspierającym zarówno uczestników wydarzenia (pełna agenda, sylwetki prelegentów, lista gości, zadawanie pytań w czasie prelekcji), jak i organizatorów (możliwość komunikacji ad hoc, przypominania o ważnych punktach programu, ankieta i ocena wydarzenia). Warto mocno stawiać na tego typu rozwiązania, zwłaszcza że obok wspomnianego wymiaru praktycznego mają one wyraźne działanie wizerunkowe, co jest szczególnie istotne dla klientów pozycjonujących się w swoich branżach jako liderzy innowacji. PRZYCIĄGNĄĆ LUDZI Ważną częścią naszej działalności jest wspieranie klientów w tworzeniu stref ekspozycyjnych podczas konferencji, stoisk wystawienniczych różnego rodzaju targów czy w launchowaniu produktów. Warto zadbać przy tym o to, aby całość była atrakcyjna i po prostu przyciągała. Nowoczesne technologie są jednym z takich wabików, dlatego też szeroko wykorzystujemy tu ekrany dotykowe, zabudowane scenograficznie moduły diodowe, różnego rodzaju aplikacje interaktywne. Kilkakrotnie eksponowaliśmy również launchowany produkt w postaci hologramu 3D, zawsze spotykając się z żywym zainteresowaniem i pozytywnym odbiorem. Dużym powodzeniem cieszą się ponadto drukarki 3D, jako technologia stosunkowo nowa i niezbyt powszechnie dostępna. 3D JEDNAK WCIĄŻ ŻYWE Mimo że technologia 3D najlepsze lata zdaje się mieć już za sobą, wciąż występują obszary, w których istnieje realne zapotrzebowanie na produkcje tego typu. Dotyczy to zwłaszcza branż, które wykorzystują trójwymiarowość w swoich produktach (np. w specjalistycznych urządzeniach dla chirurgów okulistów). Dla jednego z takich klientów przygotowywaliśmy nie tylko wielominutową animację 3D, promującą sprzęt z ich portfolio, ale i całą dwudniową konferencję, podczas której technologia trójwymiarowa była wszechobecna. Wykorzystując specjalny ekran i rzutniki, osiągnęliśmy spektakularny efekt całości, w pełni spełniając założenia klienta. REJESTRACJA W MGNIENIU OKA Każdy praktyk eventowy wie, że moment rejestrowania się gości po przybyciu na wydarzenie jest newralgiczny. To właśnie wtedy bardzo łatwo o kolejki, długi czas oczekiwania, a w efekcie – opóźnienie rozpoczęcia i późniejszą walkę o dotrzymanie agendy czasowej. Zawsze staramy się zaplanować odpowiednią liczbę stanowisk i osób do obsługi naszych subrecepcji, jednocześnie z pomocą przychodzą nam (po raz kolejny) nowoczesne narzędzia. Od prostych aplikacji na tabletach, poprzez skanery kodów kreskowych (które goście otrzymują wraz z zaproszeniami), do systemu rejestracji za pomocą fal radiowych – każde z tych rozwiązań sprawia, że uczestnik wydarzenia jest obsłużony błyskawicznie. A jednocześnie organizatorzy mają podgląd na aktualizującą się na bieżąco listę gości. INTEGRACYJNE VR Rzeczywistość wirtualna coraz śmielej wkracza do świata eventów. W naszej praktyce – póki co – głównie jako element wykorzystywany podczas wyjazdów integracyjnych czy dodatkowych atrakcji, które zapewniamy gościom w czasie wolnym. Sądząc jednak po powodzeniu, jakim cieszą się te rozwiązania wśród uczestników produkowanych przez nas wydarzeń, jest to technologia przyszłości. Warto śledzić rozwój tego segmentu. PRZEDE WSZYSTKIM POMYSŁ W zasadzie wszystkie wymienione w artykule nowoczesne technologie są wciąż niesłychanie atrakcyjne, zarówno z punktu widzenia klienta, jak i agencji. Warto jednak zawsze pamiętać, że są one tylko narzędziami. Nie należy traktować ich jako wartości samej w sobie, a jedynie środek do osiągnięcia zakładanych celów. Najlepsze realizacje to wciąż te z dobrym, wyrazistym konceptem kreatywnym. Świetna IDEA, wsparta mądrze zaplanowanymi nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, dbałością o jakość każdego detalu, stanowi gwarancję sukcesu. ANETA RADZIMIRSKA // CEO Idea Productions Poland Ekspert ds. event marketingu. CEO warszawskiej agencji eventowej Idea Productions Poland. Od kilkunastu lat produkuje spektakularne wydarzenia dla największych korporacji, dzięki czemu nabyła ogromną wiedzę praktyczną. Pasjonatka kreatywnych pomysłów, nowych technologii i rzetelnej pracy. Jej motto życiowe to: „Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko te, które wymagają innego podejścia”. NAPISZ DO AUTORKI: aneta.radzimirska@ideapp.pl Partner wydania: 42 TECHNOLOGIE I INNOWACJE
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==