stron internetowych, a może też Twoja konkurencja postawiła na SEO, czyli na zoptymalizowanie swojej strony pod to, aby wyszukiwarki mogły w łatwy sposób indeksować treści na tej stronie internetowej i dopasować je pod oczekiwania Twoich potencjalnych klientów. Możesz również dowiedzieć się, czy Twoja konkurencja pozyskuje klientów przez media społecznościowe, a jeśli tak, to przez które. Masz możliwość skorzystania także z innego sposobu weryfikacji konkurencji. Wystarczy, że wejdziesz na fanpage (strona firmowa na Facebooku) Twojej konkurencji. Tam znajdziesz zakładkę „informacje i reklamy”. Analiza informacji w tej zakładce: ∞∞ 0 reklam – Twoja konkurencja nie robi reklam na Facebooku. ∞∞ od 3-5 do 10 różnych reklam – Twoja konkurencja albo ma małą liczbę produktów, które aktualnie sprzedaje, albo robi to w średnio wykwalifikowany sposób. Statystycznie marka, która prężnie działa i pozyskuje klientów, powinna mieć co najmniej 20 aktualnych reklam tego typu. Szczególnie jeżeli organizują w danym czasie więcej niż jedno wydarzenie. Następnie możesz zweryfikować obecność Twojej konkurencji na LinkedIn, przede wszystkim to, czy mają tam profil. Jeżeli konkurencja nie oferuje usług skierowanych do klienta, prawdopodobnie nie ma takiego profilu. Jeżeli natomiast posiada go, będziesz w stanie zweryfikować pracowników, którzy tworzą tę organizację, oraz to, jakie mają kwalifikacje. Zweryfikuj ponadto, czy Twoja konkurencja korzysta z bota, wchodząc na ich Messengera i wysyłając wiadomość. Sposobów na analizę konkurencji są dziesiątki, jednak te zasugerowane przeze mnie możesz od razu wcielić w życie. Zastanów się, jakiej wiedzy potrzebujesz na temat swojej konkurencji, żeby jeszcze lepiej prowadzić swoje działania sprzedażowe i marketingowe, a także dotyczące obsługi klienta. Zyskasz dzięki temu ogromną przewagę i lepsze zrozumienie rynku z punktu widzenia Twojego klienta. Nie da się ukryć, że przecież ostatecznie to dla klientów tutaj jesteśmy. Rys. 2. Zrzut z ekranu (zakładka „reklamy”) z możliwością podejrzenia, jakie reklamy robi nasza konkurencja MAREK PIASEK // Współzałożyciel i ojciec takich marek, jak: Wolves Summit, Wolves Gate, See Bloggers, Partner w Wolves Match i IncredBots. Strateg współodpowiedzialny za sukces dziesiątek 6- i 7-cyfrowych kampanii marketingowych, zarówno w swoich markach, jak i w roli konsultanta dla klientów z Polski, Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych Ameryki. NAPISZ DO AUTORA: m.piasek@wolvessummit.com Zastanów się, jakiej wiedzy potrzebujesz na temat swojej konkurencji, żeby jeszcze lepiej prowadzić swoje działania sprzedażowe i marketingowe, a także dotyczące obsługi klienta. Partner wydania: 18 MARKETING I PROMOCJA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==