∞∞ Filmy wgrywaj bezpośrednio na Facebooka! Posty z linkami do YouTube osiągają na Facebooku najmniejsze zasięgi. ∞∞ Upewnij się, czy Twój film ma CTA (call to action), czyli wezwanie do działania. Istotne są takie narzędzia, jak subskrypcja kanału, przejście na stronę internetową, ewentualnie zakup biletu na kolejne wydarzenie lub po prostu wystawienie komentarza. ∞∞ Pamiętaj o miniaturze – może to być stopklatka z filmu. Przygotuj wcześniej specjalną grafikę z krótkim napisem – sugestią, czego dotyczy film. Jeżeli wybrałeś kilka kanałów social media, nie wgrywaj tego samego filmu wszędzie! Przygotuj krótki teaser na Insta Stories bądź post na Instagram. Wybierz najbardziej dynamiczne fragmenty z filmu i umieść je na Facebooku, odsyłając do kanału YouTube (najlepiej bez linkowania). Jednocześnie zamieść cały film na YouTube. CZY MUSISZ KORZYSTAĆ Z DROGIEGO SPRZĘTU I EKIPY FILMOWEJ? W przypadku dłuższego reportażu, który chciałbyś wykorzystać nie tylko w social mediach, koniecznością jest wynajęcie profesjonalnej ekipy filmowej lub skorzystanie z profesjonalnego sprzętu. Na szczęście tworząc video do mediów społecznościowych, wystarczy Ci smartfon z dobrą kamerą. Nie zapomnij o stabilizacji obrazu, czyli tripodzie lub gimbalu. Nikt nie chce oglądać filmu nagranego trzęsącą się ręką. Jeżeli podczas wydarzenia jest głośno lub nagrywasz obraz z oddali, zainwestuj w dodatkowy mikrofon do smartfona. Staraj się nagrywać w dobrze oświetlonych miejscach. Oczywiście najlepiej wyglądają te filmy, gdzie światło jest naturalne, ale możesz również zainwestować w dodatkowe lampy. ANNA LEDWOŃ // creative director More Bananas Fascynatka mediów społecznościowych oraz marketingu internetowego. Doświadczenie zdobywała podczas pracy w dwóch krakowskich agencjach inter- aktywnych. Obecnie dyrektor kreatywna w agencji More Bananas. Autorka tekstów eksperckich do takich magazynów, jak „Online Marketing”, „Social Press”, „AdMonkey”, „Nowy Marketing” czy „Wirtualne Media”. Występowała na wielu konferencjach branżowych, szkoląc z social media, kampanii internetowych czy Facebook Ads. Organizatorka i pomysłodawczyni CRASH Mondays – cyklicznych spotkań z zakresu marketingu w Krakowie. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu technologii informacyjnych w marketingu, a także studia magisterskie z zarządzania i marketingu na Akademii Górniczo-Hutniczej. NAPISZ DO AUTORKI: ania.ledwon@morebananas.pl Tab. 1. Narzędzia i aplikacje pomocne przy tworzeniu video Narzędzia i aplikacje Możliwości wykorzystania BIteable Animoto Powtoon Proste w obsłudze programy online do tworzenia animacji i video Loopsie Tworzenie cinemagraphów Legend Unfold Piękne i efektywne Insta Stories Lumen5 Tworzenie video na podstawie tekstu Adobe Spark Video Darmowy ekosystem Adobe. Pozwala na obróbkę video. Intuicyjny i przydatny kreator Pexels Video Coverr Stocki z darmowymi klipami video Partner wydania: 11
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==