DOBÓR SERWISÓW SOCIAL MEDIA I SPECYFIKA TWORZENIA VIDEO Oczywiście powinieneś wybrać te serwisy społecznościowe, w których obecnie jest dostępna Twoja marka. Jeżeli zdecydowałeś się na Facebooka, Twój film powinien być krótki (nie dłuższy niż 15-30 sekund), aby mieć pewność, że użytkownik obejrzy materiał do końca. Najbardziej dynamiczną i angażującą treść filmu warto umieścić już na początku. Zdecydowanie nie powinno być to logo. Masz tylko kilka sekund, aby zaangażować użytkownika. Wykorzystaj filmy w formacie pionowym bądź prostokątnym, ponieważ większość użytkowników (ponad 90%) przegląda Facebooka na telefonie, z ekranem ustawionym pionowo! Wypełnisz wtedy jak największą powierzchnię ekranu użytkownika. W przypadku wyboru Instagrama pamiętaj o tym, aby Twój film miał proporcje 4 : 5 oraz wymiary 864 × 1080. Tutaj również przekieruj uwagę na kilka pierwszych sekund nagrania. Twój film powinien trwać minimalnie 3 sek., a maksymalnie minutę! W przypadku Insta Stories masz 15 sek. na poszczególne relacje (pojedyncze stories), ale obecnie możesz publikować również dłuższe materiały. Pojedyncze stories utworzą płynną historię. Wykorzystuj natywnie wbudowane do Twoich stories funkcje, takie jak dodawanie napisów, ankiety, rysowanie czy pytania. Film na kanale YouTube może być zdecydowanie dłuższym formatem, trwającym nawet godzinę. Tutaj świetnie sprawdzą się takie treści, jak reportaż czy wystąpienia prelegentów. Sięgnij do źródła i dowiedz się więcej o tworzeniu filmów na YouTube z Creator Academy – dostępnej w wersji polskojęzycznej. Ponadto: ∞∞ Pamiętaj o napisach, w szczególności, gdy chcesz opublikować film na Facebooku. Praktycznie 85% filmów oglądanych jest tam bez dźwięku. Na Instagramie natomiast ogranicz liczbę słów – to medium typowo obrazkowe! ∞∞ Niech Twój przekaz będzie maksymalnie prosty! Zastanów się, co chcesz przekazać za pomocą filmu swoim odbiorcom, uwzględniając konkretny kanał? ∞∞ Jeżeli chcesz opublikować więcej niż jeden film z wydarzenia, pamiętaj o tym, aby stworzyć odpowiednie playlisty, które pomogą Twoim użytkownikom odnaleźć się w dodanych treściach. ∞∞ Przypnij gotowy film jako post na górze fanpage’a – pozwoli to Twoim użytkownikom na zapoznanie się z materiałem z wydarzenia bezpośrednio po wejściu na stronę. Rys. 5. Najlepsze praktyki dotyczące proporcji filmów. Źródło: Facebook Masz tylko kilka sekund, aby zaangażować użytkownika. Wykorzystaj filmy w formacie pionowym bądź prostokątnym, ponieważ większość użytkowników (ponad 90%) przegląda Facebooka na telefonie, z ekranem ustawionym pionowo! Wypełnisz wtedy jak największą powierzchnię ekranu użytkownika. W przypadku wyboru Instagrama pamiętaj o tym, aby Twój film miał proporcje 4 : 5 oraz wymiary 864 × 1080. Tutaj również przekieruj uwagę na kilka pierwszych sekund nagrania. Partner wydania: 10 OKIEM EKSPERTA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==