lub w evencie organizowanym przez tę samą firmę. Co ważne, transmisja na żywo jest zdecydowanie tańszym rozwiązaniem niż nakręcenie dłuższego materiału video. Dużym atutem jest, że nie musisz transmitować całego wydarzenia na Facebooku! Dotyczy to w szczególności płatnych wydarzeń, ponieważ osoby, które zakupiły bilety, mogłyby poczuć się oszukane. Wystarczy, że wybierzesz jedną prezentację lub najbardziej spektakularny czy angażujący fragment wydarzenia. Transmisję na żywo możesz również przeprowadzić na Insta Stories – coraz częściej i chętniej wybieranym przez użytkowników instagramowym narzędziu. INSTA STORIES Czyli efemeryczne (znikające po 24 go- dzinach) treści na Instagramie, które mogą w doskonały sposób posłużyć do pokazania tła wydarzenia bądź jego krótkich fragmentów. Baw się formatami i wykorzystuj krótkie nagrania oraz boomerang, czyli zapętlone, kilkusekundowe filmiki. TESTYMONIAŁY Wykorzystaj uczestników wydarzenia do nagrania opinii o Twoim evencie. Uwaga: przygotuj zgody na wykorzystanie wizerunku! Aby zachęcić gości do wystąpienia przed kamerą, możesz zaoferować im zniżki na Twoje produkty czy usługi, gadżety czy rabat na kolejny event. #DOOKOŁA, CZYLI 360! Filmy w technice VR zyskują na znaczeniu i popularności. W ten sposób możesz pokazać obiekt, w którym odbywa się wydarzenie, oraz wszystkich obecnych gości. Tego typu video daje odbiorcom możliwość kontroli obrazu dzięki ekranowi dotykowemu w smartfonie lub poruszaniu myszką na komputerze. REPORTAŻ Z WYDARZENIA Jest to najbardziej angażujący format, wymagający uprzedniego stworzenia scenariusza i niejednokrotnie zainwestowania w odpowiednią ekipę filmową. Możesz również stworzyć cykl filmów z wystąpieniami prelegentów lub relację z koncertu – w zależności od formy Twojego wydarzenia. Swoistego rodzaju reportażem może być również nakręcona wcześniej i opublikowana na fanpage’u transmisja na żywo! 1. Idea – zastanów się, jakie masz pomysły na content i jakie filmy chciałbyś stworzyć. 2. Wybierz serwisy mediów społecznościowych, w których będziesz dystrybuować treści. 3. Wypadkową dwóch pierwszych punktów powinno być przygotowanie odpowiedniego sprzętu. 4. Nagraj materiał. 5. Wybierz programy do edycji filmów. 6. Opublikuj video i mierz efekty swoich działań! Checklista procesu planowania video z eventu do mediów społecznościowych: Rys. 2. Przykład transmisji na żywo z wydarzenia Rys. 3. Przykład transmisji na żywo z wydarzenia Rys. 4. Przykład testymoniału Partner wydania: 9

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==