Rok 2018 niezaprzeczalnie należał do treści video w mediach społecznościowych, które cały czas zyskują na popularności, szczególnie w kanałach mobile. Jak podaje Facebook, czas, który użytkownicy spędzają na oglądaniu transmisji na żywo, zwiększył się aż czterokrotnie, a oglądalność video na Instagramie wzrosła o 80%! Jednocześnie „treści ruchome” zaczęły odgrywać kluczowe znaczenie w samej promocji wydarzeń. Szacuje się, że do 2020 r. 80% ruchu mobilnego będą stanowić właśnie tego typu treści. Co nas czeka w 2019 r.? Zdecydowanie zwiększona popularność materiałów video nakręconych podczas rzeczywistych wydarzeń. Kwestia tylko, czy dobrze je przygotujemy. Dlaczego warto wykorzystywać formaty video? Zdjęcia nie oddadzą ducha wydarzenia i jego atmosfery w takim stopniu jak film. Nie da się ukryć, że jeden obraz przekazuje więcej niż tysiąc słów, tym bardziej tysiące pojedynczych stopklatek składających się na jeden film. Materiały video pozwalają na wykreowanie wśród widzów, nieuczestniczących w wydarzeniu, efektu FOMO (Fear of missing out), czyli wrażenia, że ominęło ich coś istotnego. Dzięki odczuciu tej „straty” widzowie będą bardziej skłonni do uczestnictwa w kolejnych wydarzeniach tego typu. Innymi słowy, materiały filmowe pomogą Ci wypromować kolejne eventy. To również ukłon w stronę Twoich wiernych fanów, którzy nie mogli pojawić się na wydarzeniu, więc mają szansę biernego „uczestnictwa”. Na etapie planowania wydarzenia i jego promocji zastanów się, jakie materiały będziesz chciał utrwalić podczas samego eventu oraz gdzie będziesz publikować treści video. Każde z mediów społecznościowych rządzi się swoimi prawami i wymaga innych formatów oraz długości filmów. Twoje materiały powinny być rozplanowane, a najlepiej, gdybyś miał scenariusz. Przemyśl również, jaki sprzęt wykorzystasz do nakręcenia video – czasami wystarczy wyłącznie telefon komórkowy z dobrej jakości aparatem. POMYSŁY NA FILMY VIDEO PODCZAS WYDARZEŃ WYKORZYSTAJ TRANSMISJE NA ŻYWO! Dlaczego warto relacjonować wydarzenia na żywo? Aktualnie to jeden z najbardziej promowanych przez Facebooka formatów. Wszyscy fani Twojego fanpage’a dostają powiadomienie o tym, że rozpocząłeś transmisję. Transmisje na żywo są również niezwykle angażujące. Statystyki mówią same za siebie: użytkownicy spędzają cztery razy więcej czasu na ich oglądaniu oraz komentują 10 razy częściej w odróżnieniu od normalnego video. Ponadto szacuje się, że aż 30% osób oglądających transmisje prawdopodobnie weźmie udział w kolejnej edycji wydarzenia ROK 2019 – ROKIEM VIDEO EVENTÓW W SOCIAL MEDIACH Z artykułu dowiesz się: Dlaczego warto wykorzystywać formaty video podczas eventów. Jak powinna wyglądać checklista procesu planowania video do social mediów. Jakie rodzaje video są najbardziej skuteczne. W jaki sposób wykorzystać aplikacje mobilne do obróbki materiałów. Tekst: Anna Ledwoń Rys. 1. Filmy nagrywane podczas wydarzeń marketingowych z cyklu CRASH Mondays na potrzeby widzów niemogących wziąć udział w wydarzeniu Partner wydania: 8 OKIEM EKSPERTA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==