Partner wydania: stoisko, definiują jego prestiż i atmosferę. Na stoiskach targowych spotykamy całą listę największych firm meblowych. Można wręcz odnieść wrażenie, że jest to hołd złożony niektórym z nich. Podczas imprezy targowej nasycenie metra kwadratowego powierzchni czystym designem przekracza wszelkie dopuszczalne normy, ale to dobrze, bo obcowanie ze sztuką (nawet tą użytkową) jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodziło. Chcąc się wyróżnić dobrym stylem, decydujmy się na dobrej jakości, designerskie meble, które z pewnością podkreślą walory dobrej kompozycji, a w przypadku jej braku mogą przyczynić się do jej stworzenia. Wypożyczalnie meblowe dysponują naprawdę szeroką gamą rozwiązań, więc warto się jej przyjrzeć i wybrać coś stosownego. Oświetlenie stoiska jest kolejną szansą na to, aby się wyróżnić. W związku z tym, że temat jest rozległy, warto zasięgnąć porady specjalisty. Znaczenie mają oczywiście liczba użytych opraw, ich moc, barwa światła i inne parametry. To, w jaki sposób oświetlona jest ekspozycja, może mieć kluczowe znaczenie w sposobie jej odbioru przez zwiedzających. Natomiast barwa i intensywność światła na całym stoisku wpłyną na to, jak będą się na nim czuli goście oraz pracownicy. Oświetlenie ogólne to jedna kwestia, inna to oświetlenie dekoracyjne. Mamy do dyspozycji szereg opraw specjalistycznych. Warto wspomnieć o reflektorach typu Wash z ruchomą głowicą, która może pracować w rytm muzyki, a zmieniające się kolory światła zabarwiają przestrzeń, zmieniając ją z minuty na minutę. Listwy LED-owe, zwane SUNstrip, potrafią stworzyć natomiast wrażenie horyzontu lub drugiego tła, można więc podzielić nimi przestrzeń bez konieczności budowania ścian. Listwa LED-owa LEDBAR posiadająca pełną paletę barw RGB świetnie nadaje się do oświetlania ścian, filarów i sufitów, nadając im różne barwy – dzięki nim stoisko może przechodzić nieustanne zmiany kolorystyczne. Projektor GOBO to świetne urządzenie rzucające na ściany lub podłogę piękne, kolorowe wzory, zmieniające się jak w kalejdoskopie. Urządzenie ma ruchomą głowicę i może pracować w rytm muzyki. Oczywiście przy mniejszych stoiskach najlepiej wybrać jedną z wymienionych opcji, żeby nie przesadzić z efektami i zamiast zwiększenia atrakcyjności swojego stoiska osiągnąć efekt dokładnie odwrotny. Zachowajmy więc umiar, dobierając rozwiązanie optymalne dla rozmiaru i stylu stoiska, a wszystko będzie dobrze. Mamy już projekt, meble i światło, do zakończenia realizacji brakuje nam elementów graficznych i multimediów. Elementy graficzne, co do zasady, mają podnosić atrakcyjność stoiska, jednak obserwując tę materię, można dojść do nieco innych wniosków. Istnieje bowiem tendencja do nadużywania logotypów, kolorów, ikonek, zdjęć i innych form graficznego przekazu. Nie ma konieczności umieszczania nazwy firmy na każdym wolnym skrawku przestrzeni stoiska. Nazwa ta nie musi być również największa w całej hali. Przygotujmy ładne, estetyczne logo, niech będzie podświetlone, umieszczone w widocznym, strategicznym miejscu. Tak będzie elegancko i stosownie. Dużej rozwagi i wyczucia wymaga także przygotowanie zdjęć mających promować produkty lub odgrywać rolę informacyjną. Również w tym przypadku warto kierować się zasadą „mniej znaczy więcej” i wybrać jedno dobre ujęcia zamiast kilku średnich. Zdaję sobie sprawę, że są grupy produktów i usług, które ciężko zaprezentować w ładny sposób – bo cóż ładnego jest w żwirowni albo oczyszczali ścieków? Jestem jednak przekonana, że można zrobić to w sposób ciekawy i estetyczny. Jeżeli mamy wątpliwości, jak to powinno wyglądać, to zawsze można zasięgnąć opinii specjalistów np. z agencji reklamowej, która wskaże kierunek i pomoże w stworzeniu odpowiednich materiałów. Jeśli chodzi o multimedia, to też mamy do dyspozycji wiele możliwości. Dzięki temu, że te technologie są coraz bardziej dostępne, ceny stają się coraz bardziej przystępne. Jeszcze kilka lat temu, żeby uzyskać obraz wielkości 2 × 1,2 m, trzeba było łączyć cztery monitory bezszwowe. Dziś można zainstalować monitor 80” i efekt jest zdecydowanie lepszy. Przy większych powierzchniach monitory bezszwowe zastępują panele LED-owe o wymiarach 0,5 × 0,5 m, które łączą się bez żadnych ograniczeń, tworząc ściany, sufity, podwieszane fryzy multimedialne. Takie rozwiązanie zdecydowanie podnosi atrakcyjność stoiska, przy założeniu, że wielkość multimediów jest dopasowana do skali jego wielkości. Żeby podsumować temat designu i atrakcyjności stoiska, chciałabym przedstawić jeden, przykładowy projekt, który wpisują się w styl nowoczesno- -klasyczny. Ze względu na promowane produkty i swoją skalę wcale nie był prosty w realizacji. Mam na myśli stoisko AMICA na targach IFA 2016 w Berlinie. Niemal 500 m² z piętrem i ok. 100 sztuk wbudowanego w elementy stoiska sprzętu kuchennego. Prosta forma, dużo podwieszanych elementów, dużo żywych roślin. Trudno jest wyeksponować i jednocześnie wpisać w zabudowę taką liczbę detali, jednak przy zastosowaniu dobrych materiałów i stonowanej kolorystyki udało się tego dokonać i efekt końcowy był zadowalający. Stoisko zdecydowanie wyróżniało się na tle konkurencji, a projekt podobał się tak bardzo, że w 2017 r. stoisko będzie wyglądało tak samo. // Nowoczesna forma stanowi wyraźny przekaz dla odwiedzających, że firma jest „na czasie” i umie doceniać nowatorskie rozwiązania. // 34 know-how organizatora

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==