Partner wydania: materiałów i wykończenia, praktycznie zero detalu, jest jeden zdecydowany akcent, który (mówiąc kolokwialnie) „zrobi nam stoisko”. Styl ten jest idealny dla firm, które nie chcą pokazać wszystkiego, ale wolą pozostawić pewne niedomówienia, zaintrygować odwiedzających, którzy zechcą dowiedzieć się czegoś więcej. Przychodzi mi na myśl również styl nowoczesny, charakteryzujący się prostą, ale imponującą i nietuzinkową formą. Często zostaje uzupełniona szkłem, światłem oraz pomysłową grafiką, w dobrej jakości wykonania. Tego typu projekty szczególnie doceniane są przez firmy z sektora telekomunikacyjnego oraz IT. Nowoczesna forma stanowi wyraźny przekaz dla odwiedzających, że firma jest „na czasie” i umie doceniać nowatorskie rozwiązania. Moim faworytem są jednak projekty o fantazyjnych kształtach, takie trochę bioniczne i trochę kosmiczne, wykonane z lekkich konstrukcji aluminiowych okrytych tkaninami i ozdobionych światłem. Są lekkie i zwiewne, podwieszone, oderwane od ziemi, a często też od rzeczywistości. To rozwiązanie dla odważnych. Tego typu realizacje intrygują i zmuszają do refleksji, dopuszczają różne sposoby interpretacji, ale również narażone są na niezrozumienie. Sporą grupę fanów – zresztą zasłużenie – ma styl multimedialny, zdominowany przez nowinki techniczne, wypełniony monitorami, ścianami zbudowanymi z paneli LED, projektorami, kamerami, komputerami i wirtualną rzeczywistością we wszystkich jej aspektach. W XXI w. stanowi to rozwiązanie niemalże dla każdego, ponieważ wszyscy prędzej czy później używamy nowych technologii, żyjemy w świecie multimedialnym. Wyraźnie zarysowany staje się ponadto nurt skandynawski , gdzie dominującym kolorem jest biały. Do wykończenia używa się drewna, całość zaś uzupełniają meble i dodatki jednoznacznie kojarzące się właśnie ze Skandynawią. To idealne rozwiązanie dla firm meblowych, jak i tych związanych z wyposażeniem wnętrz. Biel stanowi idealne tło dla eksponatów, a skandynawski design jest ponadczasowy i uniwersalny. Podsumowując temat wyboru stylu stoiska w celu stworzenia dobrego projektu: polecam dobrze znany wszystkim eklektyzm – starajmy się zaczerpnąć z tego, co najlepsze, z kilku dziedzin, wtedy szanse na osiągnięcie efektu „wow” będą zdecydowanie większe, a stoisko bardziej atrakcyjne, czyli wyróżniające się. Załóżmy, że posiadamy już pomysł na piękny projekt. Nietrudno się domyślić, że skoro na tych samych targach wystawia się 2 tys. innych firm z tej samej branży i wszystkie znalazły się tutaj w tym samym celu, to dobrych projektów może być więcej niż tylko ten, który należy do nas. Zatem co dalej? Nawet najskromniejszy projekt można „podrasować” dodatkami. Nie ma bowiem stoiska bez mebli i światła, co więcej – czasem to meble i światło tworzą komentarz ekspercki // Na wygląd stoiska targowego składa się wiele czynników, począwszy od charakteru wydarzenia i naszego budżetu, skończywszy na celach, jakie mamy do zrealizowania. Dlatego warto odpowiednio wcześnie założyć, czy naszym zadaniem jest prezentacja nowego produktu, podtrzymanie relacji z dotychczasowymi klientami i zdobycie nowych, budowanie nowej marki, a może zaistnienie w świadomości innych firm. Projektowanie stoiska należy rozpocząć od określenia jego wielkości i lokalizacji. Rezerwując miejsce, warto zwrócić uwagę na rozmiar hali wystawienniczej i jej rozkład, sprawdzić rozmieszczenie scen czy punktów, w których będą odbywać się prezentacje i pokazy. W pobliżu takich miejsc będą przewijać się tłumy, z drugiej strony może to utrudnić kontakt z potencjalnymi klientami. Stoisko powinno przyciągać uwagę, ale musi być również funkcjonalne i wygodne. Pamiętajmy, że targi to przede wszystkim rozmowy, tak więc stoisko musi zapraszać już z daleka. Koniecznie trzeba zaaranżować przestrzeń do rozmów, nawet kameralną, z miejscami do siedzenia. Jeśli zależy nam na wyeksponowaniu nowości, warto je odpowiednio oświetlić i zapewnić do nich dostęp dla klientów. Natomiast gdy stawiamy na sprzedaż, sprawdzi się stoisko otwarte z punktami konsultacyjnymi w postaci lad. Należy jednak pamiętać, że najważniejszym elementem targowej prezentacji jest kompetentny, zaangażowany, zmotywowany i miły zespół pracowników, reprezentujący firmę z jak najlepszej strony. Ewa Woch wiceprezes firmy Targi w Krakowie Sp. z o.o., właściciela i operatora Międzynarodowego Centrum Targowo-Kongresowego EXPO Kraków // Nawet najskromniejszy projekt można „podrasować” dodatkami. Nie ma bowiem stoiska bez mebli i światła, co więcej – czasem to meble i światło tworzą stoisko, definiują jego prestiż i atmosferę. // 33
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==