Partner wydania: Wystąpienie firmy na targach to przeważnie spore wydarzenie. Niektóre imprezy branżowe odbywają się bowiem cyklicznie, ale są i takie, na które trzeba czekać dwa, a nawet trzy lata (R+T w Stuttgarcie, Euroshop w Dusseldorfie). Wyobraźmy sobie, jakie mogą być oczekiwania wobec tych rzadszych imprez – trzeba wypaść jak najlepiej na tle konkurencji, zaprezentować nowości, zachęcić jak największą liczbę specjalistów do odwiedzenia swojej ekspozycji, spotkać się i ugościć swoich dotychczasowych, jak i potencjalnych klientów. Nowe firmy chcą się wypromować, a te z dłuższą tradycją zaznaczyć swoją obecność i ugruntować dotychczasową pozycję na rynku. Organizacja swojego wystąpienia na targach to skomplikowany i emocjonujący proces. Bywa, że jest on pełen niespodzianek i do końca trzyma organizatorów w napięciu. Zaczynamy od zarezerwowania powierzchni, co przypomina nieco rezerwację miejsca w pociągu – nie wiadomo, jak będzie najlepiej i najwygodniej. Taktyki są różne. Po zarezerwowaniu miejsca możemy zacząć pracę nad projektem, a to już wyższa szkoła jazdy. Jak się wyróżnić? Sprawmy, by wyróżniał nas dobry projekt – dobry, czyli dobrze osadzony w trendach, ale pasujący do profilu działalności promowanej firmy oraz tego, co chcemy swoim wystąpieniem na evencie osiągnąć. Inaczej bowiem powinno wyglądać stoisko nowej na rynku firmy, która chce się wypromować, a inaczej przedsiębiorstwa z tradycjami, które ma już renomę, a swoją obecnością chce jedynie podkreślić swoją pozycję. Jaki jest przepis na oryginalne i wyjątkowe stoisko? Istnieje kilka sposobów. Mamy aktualnie bardzo korzystny czas dla rynku designu, zatem stworzenie dobrego projektu wcale nie musi być karkołomne. Uważam, że dobre pomysły wcale nie muszą okazywać się bardzo kosztowne. Zacznijmy więc od stylu naszego stanowiska. Mamy do wyboru kilka opcji. Pierwszą z nich jest styl klasyczny. Jego bazę stanowią sprawdzone rozwiązania wykonane z dobrej jakości materiałów. Forma jest raczej prosta, poprawna, ale bez ekstrawagancji, utrzymana w dobrze dobranej (aczkolwiek stonowanej) kolorystyce – taki zestaw broni się sam i posiada wielu zwolenników, trudno mu odmówić funkcjonalności. Tego typu rozwiązania sprawdzają się zwłaszcza w przypadku firm mających dużo elementów prezentowanych jako ekspozycja. Pomaga to uniknąć bałaganu kompozycyjnego i pozwala eksponatom grać pierwsze skrzypce. Kolejną propozycją jest styl minimalistyczny – charakteryzują go świetna jakość Design – wyróżnij swoje stanowisko targowe Z artykułu dowiesz się: Jak zaprojektować wyjątkowe stoisko naszej firmy. Jakie style stanowisk mamy do wyboru. W jakich sytuacjach zastosować dany rodzaj projektu. Czy warto inwestować w akcesoria. Kiedy zastosować poszczególne rodzaje oświetlenia. Tekst: Marta Frąckowiak, Head of Project Management Stoisko AMICA – Projekt AMICA, wykonaie INTERMARK, zdjęcia INTERMARK 32 know-how organizatora
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==