Partner wydania: Nasze czasy charakteryzuje swobodny dostęp do aparatów, telefonów, nie mówiąc już o profesjonalnych kamerach. Każdy może być twórcą materiału wideo. Jak stwierdził m.in. Mark Zuckerberg, w 2020 r. 75% contentu w sieci będą stanowiły właśnie takie produkcje. Skąd taka rosnąca popularność tego formatu, również w kontekście organizacji eventów? Po pierwsze, obraz przyswajamy szybciej i łatwiej niż tekst. Po drugie, aspekty wizualne zdecydowanie lepiej budują emocje, a te są kluczowe także dla organizacji eventów. Ten, kto przynajmniej raz uczestniczył w konferencji, doskonale wie, że energia, inspiracja i ekscytacja to uczucia, które sprawiają, że chce się wracać na takie wydarzenia, dzielić się z innymi swoimi opiniami. Takie chwile warto utrwalić w formie wideo. Czy nie będzie ono stanowić doskonałej reklamy wydarzenia i marki? Tak! Widzieliście (jeśli nie, to polecam) wideo z konferencji TED? Prezentację nowych produktów Apple? W ich produkcjach położono duży nacisk na budowanie emocji, które zostały pokazane w perfekcyjny sposób – tak, abyście żałowali, że nie mogliście osobiście uczestniczyć w wydarzeniu. Kluczem do sukcesu naszej imprezy (niezależnie od tego, czy uczestniczy w nim 10, czy 10 tys. osób) jest wykreowanie potrzeby osobistego uczestnictwa – bliskości. Z wydarzeniem, a zatem i marką, którą chcemy promować. Przed eventem Jeśli tworzycie materiał wideo przed wydarzeniem, pamiętajcie, do kogo będzie on skierowany. O ile skierowanie zaproszenia dla przyszłych potencjalnych uczestników jest oczywistością, to często zapominamy o osobach, które już zakupiły bilety. Tutaj należy skupić się na zapowiedzi w wideo, która będzie budowała entuzjazm, napięcie, podsycała oczekiwanie. Odbiorcy muszą poczuć po obejrzeniu takiej „zajawki”, że są dumni z tego, że będą mogli uczestniczyć w wydarzeniu. Takie materiały nie prezentują zazwyczaj merytorycznej części dotyczącej imprezy. Najlepsze są krótkie, energiczne przebitki z wystąpień (z wcześniejszych edycji), prezentacji, uzupełnione obrazkami pokazującymi np. nieformalne spotkania podczas przerwy kawowej, rozmowy, zadowolenie, zakulisowe wypowiedzi organizatorów oraz samych uczestników, które najczęściej są w postaci referencji. Dzięki temu możemy nakreślić charakter imprezy, pokazać uczestnikowi, czego może się spodziewać, będąc na miejscu. Może to być także seria krótkich filmów, na których przyszli uczestnicy pokazują, że są podekscytowani zbliżającym się wydarzeniem. Coraz częściej takie filmy są personalizowane: zwracanie się bezpośrednio „na ty”, wysyłanie filmów wprost do zgłoszonych uczestników. Nie starajcie się na siłę pokazywać w jednym filmie wszystkiego (od wejścia na salę po pokaz poszczególnych atrakcji), ale skupcie się na krótkiej, energicznej formie, która ma tylko wzbudzić entuzjazm i pozytywne nastawienie wśród odbiorców. Stawiajcie na jakość (obraz i dźwięk jest najistotniejszy), stwórzcie landingpage wydarzenia z materiałem wideo, podkreślajcie informacje o dacie, miejscu wydarzenia oraz sposobie rejestracji. Wideo na eventach – ważne przed rozpoczęciem, w trakcie i po zakończeniu Tekst: Tomasz Krochmal Z artykułu dowiesz się: Jak stworzyć materiał wideo przed wydarzeniem. Co powinno pojawić się w Twoim filmie. Jak współczesna technologia wpływa na rozwój video marketingu. Jak dopasować typ wideorelacji do odpowiedniej okazji. 22 Mark e t i ng

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==