Partner wydania: które pozwalają się wyróżnić w gąszczu przekazów reklamowych. Automatyzacja działań marketingowych ma na celu zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii marketingowych poprzez automatyczne gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących potencjalnych konsumentów (tzw. leadów sprzedażowych). Na podstawie pozyskanych danych na temat potencjalnych klientów (czynników demograficznych czy zachowań behawioralnych podejmowanych na danej stronie internetowej) i po ich zidentyfikowaniu specjalny system kieruje do odbiorców odpowiednie, spersonalizowane przekazy marketingowe, zgodne z naszą strategią marketingową. Przykładowe funkcje i zastosowanie systemu Marketing Automation: • Digital Body Language – systemy zarządzania procesami automatyzacji marketingu pozwalają na analizę zachowań potencjalnych klientów w zetknięciu z marką naszego eventu (np. wskaźniki kliknięć w korespondencję e-mailową, pobieranie materiałów ze strony internetowej, wizyty na stronie internetowej etc.). Pozwala to na uzyskanie cennych informacji i wskazówek związanych z intencjami zakupowymi i dopasowanie do nich informacji marketingowych. • Monitorowanie odwiedzających stronę naszego eventu – umożliwia analizę ścieżek i zachowań konsumenta, a następnie dostarczanie osobom odwiedzającym naszą stronę dedykowanych i spersonalizowanych komunikatów marketingowych. • Komunikaty marketingowe – personalizacja i dynamiczne treści – opierając się na zgromadzonych w systemie Marketing Automation danych obejmujących preferencje naszych klientów i ich zainteresowania, jesteśmy w stanie zwiększyć ich zainteresowanie programem naszego wydarzenia poprzez maksymalne dopasowanie wygenerowanych komunikatów do odbiorcy, przez co wzrasta efektywność wykorzystywanych przez nas kanałów marketingowych. • Leadnurturing – to proces służący przygotowaniu klienta do zakupu poprzez dostarczanie mu treści o charakterze edukacyjnym (np. cykl porad dystrybuowanych w różnych formach i kanałach marketingowych pt.: „Jak przygotować efektywną kampanią marketingową?”) mających na celu poszerzenie wiedzy o usłudze, które zachęcą go do skorzystania z naszej oferty (np. zakup biletu na konferencję marketingową). • Leadscoring – system punktów (wartości liczbowych) przypisywanych do naszego klienta na podstawie jego konkretnych aktywności (np. wejście na stronę z poradami marketingowymi – 5 pkt). Na tej podstawie selekcjonowane są kontakty, które osiągnęły dany wskaźnik i „dojrzały” do kontaktu z naszym event managerem (np. 50 pkt). • E-mail marketing – w ramach funkcjonalności systemów do automatyzacji marketingu możemy wyróżnić kreator e-maili i newsletterów oraz automatyzację wysyłek realizowanych do naszych klientów. Już nie musimy się martwić o „najlepszą godzinę wysyłki” – system sam dopasuje porę i termin do ich preferencji. Podsumowanie Stosując narzędzia analityczne, mamy możliwość precyzyjniejszej oceny zachowań klientów, a także oceny efektów prowadzonych przez nas działań. Dzięki niej mamy szansę na realizację świadomych działań dzięki rozpoznaniu potrzeb i oczekiwań. Dagmara Plata-Alf // Jest pasjonatką marketingu i zarządzania, a jej doświadczenie w branży turystycznej i hotelarskiej obejmuje ponad 10 lat. Aktywnie szkoli jako trener biznesu i specjalizuje się w strategicznym doradztwie marketingowym. Obecnie prowadzi firmę Hotel Media Group, która jest właścicielem m.in. takich marek, jak: HotelAssist (firma doradcza), Hotel- Academy (firma szkoleniowa), HotelAutomation (agencja specjalizująca się w aspektach zautomatyzowanych procesów marketingowych) oraz Marketing Pie (agencja marketingowo-eventowa). Prowadzi również osobistego bloga dagmaraplataalf.pl. Co zyskujesz dzięki wykorzystaniu Marketing Automation? (Źródło: Hotel Media Group) 20 Mark e t i ng
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==