Partner wydania: Google Analytics Google Analytics to internetowe narzędzie do analizy statystyk serwisów/stron internetowych udostępniane przez firmę Google. Narzędzie jest darmowe dla użytkowników, których witryny są odwiedzane miesięcznie nie więcej niż 5 mln razy. Instalacja systemu na stronie internetowej polega na wklejeniu fragmentu kodu JavaScript. Przykładowe funkcje i zastosowanie Google Analytics: • Współcześni konsumenci traktują wyszukiwarkę Google niczym znajomego, którego można zapytać o radę. W momencie gdy poszukują informacji, które są im potrzebne i korzystają z wyszukiwarki, my może sprawdzić, czego tak naprawdę szukają. W ten sposób możemy m.in. lepiej wykorzystać potencjał sprzedażowy dzięki skróceniu czasu prowadzącego do zakupu. • Dzięki analizie przepływu użytkowników dowiesz się, w jaki sposób użytkownicy Twojej witryny przemieszczają się po niej i jakimi trasami docierają do danej informacji, co pozwoli Ci zoptymalizować nawigację i prezentację treści na stronie. • Dowiesz się, z jakich miejsc na świecie odwiedzają Cię klienci, czym się interesują oraz w jakim są wieku i jakiej płci, co zdecydowanie może wpłynąć na formę prezentacji przez Ciebie oferty eventu. • Ocenisz skuteczność prowadzonych kampanii – zobaczysz chociażby, jak wiele czasu spędzili użytkownicy pochodzący z danego źródła reklamy. Wybrane możliwości systemu Google Analytics: • „Odbiorcy” – funkcjonalność, w ramach której zbierane są dane dotyczące użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę. Przeglądając dane zebrane w tym widoku, będziemy w stanie odpowiedzieć sobie na takie pytania, jak: z jakich państw czy miast pochodzą nasi klienci? (zakładka Dane geograficzne – Lokalizacja); ile osób to nowi klienci, a ilu z nich powraca na naszą witrynę? (zakładka Zachowanie – Nowi a powracający); z jakiego systemu operacyjnego i przeglądarki korzystają użytkownicy odwiedzający stronę naszego eventu? (zakładka Technologia – Przeglądarka i system). • „Pozyskiwanie” – czyli opcja, dzięki której uzyskujemy informację, skąd nasi klienci trafili na naszą witrynę i jakie jest źródło ruchu w ramach niej. Wyróżniamy tu 5 podstawowych kanałów: Direct – wejścia bezpośrednie na stronę, OrganicSearch – wejścia z bezpłatnych wyników wyszukiwania, Referral – przejścia na naszą stronę z innych stron, Social – wejścia na stronę z mediów społecznościowych oraz PaidSearch – wejścia na stronę, których źródłem było kliknięcie w reklamę Google AdWords lub innych płatnych reklam. W tym przypadku możemy dowiedzieć się, ile mamy wejść z danego kanału ruchu (zakładka Kanały) oraz z jakich innych stron najczęściej użytkownicy trafiają na naszą stronę (zakładka Wszystkie odesłania). • „Zachowanie” – to z kolei informacje dotyczące zachowania użytkowników na stronie, które będą szczególnie istotnymi wskazówkami na temat tego, jak długo użytkownicy na niej przebywają, na jakich podstronach spędzają najwięcej czasu, a jakie podstrony odwiedzane są najrzadziej. Marketing Automation W ostatnich latach świat marketingu zmienił się nie do poznania. Szeroki dostęp do informacji i źródeł pozyskiwania danych sprawił, że mamy dziś możliwość analizy ścieżki zakupowej naszych potencjalnych kupujących, czyli naszych przyszłych i dotychczasowych uczestników eventów. Kupujący aktywnie odkrywają obecnie nowe treści i produkty, poszukują informacji online, analizują dostępne dane w mediach społecznościowych i docierają do szczegółowych informacji, nim nawiążą z nami bezpośredni kontakt. Oznacza to, że musimy być przygotowani pod względem technologicznym i korzystać z dostępnych nowoczesnych narzędzi pozwalających na wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów poprzez dostarczanie spersonalizowanych komunikatów marketingowych, // Organizując event, nie sposób nie badać szumu, który ma miejsce wokół naszego spotkania. Weryfikacja pojawiających się wzmianek i publikacji o naszym evencie pozwala zachować kontrolę nad nim, ale także aktywnie wesprzeć jego dalsze rozpropagowanie wśród potencjalnych uczestników. // 19
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==