Partner wydania: Rozwój sieci internetowej, w tym portali opiniotwórczych i szeroko rozumianych mediów społecznościowych, sprawił, że wzmianki i opinie zamieszczane w internecie zdominowały tradycyjne kanały przekazu. Zarządzanie wizerunkiem w sieci (a przede wszystkim monitoring tego) stało się wyzwaniem, któremu należy sprostać, korzystając z nowoczesnych technologii. Organizując event, nie sposób nie badać szumu, który ma miejsce wokół naszego spotkania. Weryfikacja pojawiających się wzmianek i publikacji o naszym evencie pozwala zachować kontrolę nad nim, ale także aktywnie wesprzeć jego dalsze rozpropagowanie wśród potencjalnych uczestników. Kluczem staje się możliwość uzyskania opinii na temat naszego eventu (oraz eventów konkurencyjnych) dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii monitoringu wzmianek zarówno z mediów społecznościowych, jak i klasycznego internetu (takich jak fora, blogi, serwisy informacyjne i wiele innych). Internet to obecnie główne źródło opinii i informacji. To również medium o największym współcześnie zasięgu, które wywiera ogromny wpływ na kształtowanie wizerunku. Monitoring wizerunku to analiza polegająca na rejestrowaniu publicznych wpisów obejmujących określone słowa kluczowe (w szczególności obejmujące markę naszego eventu), a następnie przetwarzaniu i grupowaniu ich na pozytywne, negatywne i neutralne. Przykładowe funkcje i zastosowanie systemów monitoringu wizerunku marki: • Opinie internautów na temat Twojego eventu – dzięki możliwości zdefiniowania dowolnych słów kluczowych charakteryzujących event masz możliwość śledzenia kluczowych wypowiedzi na zadany temat. • Chroń wizerunek w sieci – śledź opinie pojawiające się w sieci w kontekście eventu i wychwytuj negatywne wzmianki o nim, co przyczyni się do natychmiastowej reakcji na krzywdzące oceny czy opinie niezadowolonych konsumentów. Rozwiążesz dzięki temu problem już w zarodku, nim przerodzi się on w kryzys wizerunkowy marki. • Wesprzyj sprzedaż i pozyskaj nowych klientów – nim zostanie podjęta decyzja o zakupie biletu na event, klienci w sieci dokonują wielokrotnych analiz. Pozyskanie przez nas informacji, że dany konsument szuka właśnie informacji o spotkaniu, które my organizujemy, daje szansę na dotarcie do niego i szybką komunikację zachęcającą do zakupu biletu. • Sprawdź efektywność prowadzonych kampanii marketingowych – monitoring szumu, jaki byliśmy w stanie wygenerować w mediach społecznościowych i w sieci, stanowi doskonałe narzędzie do mierzenia efektywności prowadzonych przez nas kampanii. Dodatkowo wykorzystanie narzędzi pozwala na poznanie ambasadorów naszej marki, czyli osób, które miały największy wpływ na rozprzestrzenianie się informacji o naszym evencie i prowadzonych działaniach – możemy na tej podstawie np. zadecydować, jakich prelegentów warto zaprosić. Analityka marketingowa w branży eventowej Tekst: Dagmara Plata-Alf Z artykułu dowiesz się: Za pomocą jakich narzędzi uzyskać opinie na temat eventu. Czym jest i jak wykorzystać Google Analitycs. Jakie funkcje posiada Marketing Automation. Jaki jest cel automatyzacji działań marketingowych. 18 Mark e t i ng
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==