Obecnie niezwykle trudno pozyskać, a potem zatrzymać na dłużej w firmie dobrych, odpowiedzialnych ludzi. Zastanawialiśmy się, dlaczego tak często w branży eventowej pracownicy zmieniają pracę, traktują ją poniekąd jako „dorywcze” zajęcie. Skąd bierze się brak lojalności, zapominanie o zobowiązaniach, niedotrzymywanie słowa? Wiele pytań do dyskusji, ale według mnie szczególnie istotne jest znalezienie odpowiedzi na pytanie o złoty środek na linii pracodawca – pracownik w czasach trudnego rynku pracy, rosnących (niekiedy zupełnie nieproporcjonalnie do sytuacji) oczekiwań pracowników. Na co stawiać w firmie, w ogóle w biznesie, aby zachować zdrowy rozsądek i nie ulec terrorowi zatrzymania pracownika za wszelką cenę? Działalność biznesowa, eventowa tworzona jest przez ludzi i dla nich. Jej cel stanowi wytworzenie produktu, usługi, które zaspokoją różne potrzeby człowieka, klienta. W naszej pracy naturalnie bardzo ważne są wyniki, stabilność finansowa, ale również radość i satysfakcja z osiągniętego, nawet małego, sukcesu. Człowiek jest istotą społeczną. Stworzenie odpowiedniego środowiska pracy, przyjaznej, pełnej zrozumienia atmosfery jest kluczowe, podobnie jak to, żeby budować zespoły, w których CZAS NA FELIETON: EMPATIA W BIZNESIE – CZYM SIĘ KIEROWAĆ, ŻEBY NIE ZWARIOWAĆ? Tekst: Marta Chmielewska Rys. Mateusz Czapek, Ewenement Moim zdaniem, wszystko wypływa z naszego wnętrza. Taka refleksja pojawiła się u mnie w sobotni poranek przy kawie. Było to po dyskusji w ramach prac Rady Programowej konferencji Event Biznes, która w listopadzie, już po raz szósty, zgromadziła w Warszawie ekspertów branży MICE. Rozmowy członków Rady miały bardzo ożywiony charakter, zwłaszcza kiedy dotyczyły rynku pracownika w branży eventowej. Wszyscy byli zgodni co do jednego: zmieniło się niemal wszystko. Partner wydania: HOTEL ROBERT`S PORT LAKE RESORT & SPA 64 WIADOMOŚCI Z BRANŻY
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==