miejsce eventowe zyskuje zupełnie nowy i zaskakujący wymiar. NIETYPOWE STOISKA TARGOWE Kolejnym technologicznym wyznawaniem są stanowiska targowe. Musimy pamiętać, że podczas wydarzenia nasze stanowisko będzie „walczyć” z konkurencją o uwagę naszych obecnych, jak i potencjalnych klientów. Stoisko to wizytówka firmy. Nasze stoisko wpłynie na to, czy zostaniemy zapamiętani przez klientów. Oryginalny projekt koncepcji artystycznej przestrzeni targowej, spójny ze strategią wizerunkową firmy, sprawi, że w oczach klientów staniemy się nowoczesną, kreatywną firmą, która sięga po najnowsze i najlepsze na rynku rozwiązania. Ograniczenie się do klasycznej zabudowy targowej zapewni nam pełną „poprawność”, ale czy za tym stać będą tłumy odwiedzających? Jak się łatwo domyślić: nie. Planując stoisko targowe, trzeba wykazać się nie tylko znajomością specyfiki targowej (każde stoisko powinno zawierać zarówno strefę informacyjną, jak i demo), ale również techniki eventowej i preferencji odbiorców. Tylko sumując całą posiadaną wiedzę i doświadczenie, jesteśmy w stanie zbudować stoisko, które rozbudzi w odbiorcach ciekawość dziecka i sprawi, że zostaną na nim dłużej niż u konkurencji. Rozwiązaniem bardzo dobrze sprawdzającym się w jasnych przestrzeniach targowych jest technologia LED i ekrany diodowe. Ekran diodowy najczęściej kojarzy nam się z prostokątem, różnej wielkości, na którym prezentowany jest zapętlony materiał. Warto jednak na ekrany LED spojrzeć z nieco innej perspektywy. Na rynku dostępne jest rozwiązanie typu Creative LED, czyli dioda, która oprócz klasycznych kwadratowych modułów ma też moduły w kształcie trójkątów oraz ćwiartek koła. Dodatkowo producent zapewnił tzw. Cornery, czyli diodowe narożniki, umożliwiające budowanie w pełni multimedialnych przestrzennych brył, a dzięki dodatkowym pushbarom płaska do tej pory ściana diodowa może stać się przestrzenną multimedialną szachownicą. Co tak naprawdę dla firmy oznaczają nieregularne moduły w ekranach diodowych? Jedną z zalet, od strony instalacyjnej, jest łatwość ich montażu i łatwe dostosowanie do scenografii. Nieregularne moduły to możliwość tworzenia kształtów multimedialnych bez konieczności dodatkowych wysłon scenograficznych. Co zyskujemy, stosując duże totemy LED-owe w różnych kształtach? Nasze stanowisko zaczyna w sposób naturalny spełniać funkcję społeczną, tzn. staje się meetingpointem, który przyciąga odwiedzających i generuje potencjalne spotkania handlowe. Targi odbywają się głównie w jasnych halach wystawienniczych, jednak warto pamiętać o dodatkowym oświetleniu, podkreślającym elementy scenografii targowej, na których najbardziej nam zależy. Podczas targów stosujemy zazwyczaj dwa główne rodzaje oświetlenia. Pierwsze to oświetlenie architektoniczne, które w subtelny sposób podkreśla kształt i formę stoiska przez cały czas ich trwania – często nawiązując do identyfikacji wizualnej firmy. Drugim praktykowanym oświetleniem jest efektowe, wykorzystywane podczas pokazów specjalnych, którego zadanie stanowi spotęgowanie zainteresowania i przyciągnięcie uwagi odwiedzających. PREMIERY PRODUKTÓW Targi to również, a może przede wszystkim miejsce, gdzie wystawcy prezentują swoje produktowe premiery. Z reguły odbywa się to w formie cyklicznych pokazów specjalnych lub wyróżnionej strefy na stanowisku targowym. Dopracowanie tych elementów jest szczególnie ważne, ponieważ „pierwsze wrażenie zrobisz tylko raz”. Jak zaplanować pokaz lub strefę specjalną na targach? Na pewno należy zacząć od wizji lokalnej miejsca, tak aby poznać jego mocne i słabe strony oraz możliwości i ograniczenia techniczne obiektu. Nie każdy obiekt targowy przystosowany jest do podwieszania konstrukcji layherowych, przez co np. podnoszenie ciężkiego ekranu diodowego w kształcie walca, który odsłaniać będzie najnowszy model auta, może być niemożliwe, a co za tym idzie – cała koncepcja okaże się nietrafiona. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na dobór odpowiedniego zaplecza eventowego (media serwerów), tak aby przygotowane grafiki wyświetlały się w sposób płynny, oddając ich wysoką jakość. Dlaczego dopiero ostatni fragment tego artykułu poświęcony był poszczególnym formatom eventów i technologii, które najlepiej się w nich sprawdzają? Podobnie jak podczas budowania koncepcji eventowych, tak i w tym artykule – dobór sprzętu jest jej ostatnim, kluczowym etapem. Jednocześnie chciałam zwrócić Waszą uwagę na to, że nie tylko format i miejsce determinują oprawę wizualną. Czynników, o których należy pamiętać, jest znacznie więcej. DOMINIKA BORAWSKA // production director VES sp. z o.o. Dyrektor w spółce specjalizującej się w technice eventowej. Sama od lat związana z branżą. W firmie odpowiada m.in. za nadzorowanie całego procesu produkcji eventów powierzonych spółce, tak aby zmaksymalizować jego efektywność oraz zoptymalizować współpracę między działami koordynacji i handlu, jak również za produkcję złożonych technologicznie projektów i budowanie relacji z kluczowymi klientami spółki. NAPISZ DO AUTORKI: dominika.borawska@ves.pl Partner wydania: HOTEL ROBERT`S PORT LAKE RESORT & SPA 56 TECHNOLOGIE I INNOWACJE
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==