oprawę wizualną wydarzenia i pozwalają wybrać najbardziej odpowiednie rozwiązanie. Jakich pytań należy się spodziewać? O to przykłady kilku podstawowych i kilku bardziej szczegółowych pytań. Pytania podstawowe: 1. Czy wydarzenie jest outdoorowe, czy indoorowe? Otoczenie eventu determinuje zastosowane technologie – nie wszystkie urządzenia są odporne na działanie warunków atmosferycznych (określa to współczynnik IP urządzenia). Natomiast moc innych nie pozwala na ich stosowanie w pomieszczeniach zamkniętych. 2. Gdzie, kiedy i o której godzinie planowany jest event? Informacje niezbędne z punktu widzenia logistyki eventu (dostarczeniu sprzętu, transportów etc.). Jednocześnie nie wszystkie rozwiązania dobrze się sprawdzą w jasnych przestrzeniach lub podczas całodniowych wydarzeń. 3. O jakim formacie eventu mówimy? Format eventu określa, jakie funkcje nasza technologia będzie spełniać. 4. Czy jest coś, na czym szczególnie zależy klientowi końcowemu (oprócz efektu WOW)? Pytanie klucz, które ukierunkowuje dalszą rozmowę i kreuje serię kolejnych, bardziej szczegółowych pytań. 5. Czy organizator posiada plany techniczne miejsca? Każdy obiekt ma swoje mocne i słabe strony. Znając jego techniczny potencjał i ograniczenia, kreacja oprawy eventu będzie oparta na faktach i realnych możliwościach. 6. Kto będzie pracował nad contentem i kiedy będzie on gotowy? Tylko prawidłowe połączenie technologii z contentem pozwala osiągnąć pożądany efekt. Zawsze należy pamiętać, że te dwa elementy muszą być tworzone w harmonii. Co to znaczy w praktyce? Jeżeli chcemy uzyskać efekt 4K, to nie tylko sprzęt musi spełniać te wymogi, ale również grafiki muszą być zrealizowane w odpowiedni sposób. Jeżeli chcemy zrobić mapping, to grafiki muszą uwzględniać elementy architektoniczne lub scenograficzne, inaczej uzyskany efekt nie będzie przedstawiał głębi. Pytania szczegółowe: 1. Jaki jest czas na montaż i demontaż? Planując technikę eventową, często szczegółowo omawia się montaż, próby, a demontaż jest traktowany jako coś już „po”, a więc i koncentracja na nim jest mniejsza. Dla firm technicznych ta informacja również jest ważna, ponieważ definiuje nie tylko samą koncepcję, ale również plan pracy ekip technicznych. 2. Jaki jest harmonogram pracy poszczególnych ekip technicznych? Im lepiej „poukładana” będzie współpraca między różnymi ekipami, tym sprawniej przebiegać będą prace. CO DAJE TECHNOLOGIA W KONKRETNYCH FORMATACH EVENTOWYCH? Technika eventowa, niezależnie od formatu wydarzenia, spełnia kilka zadań podczas eventu. Kluczowe jest uzyskanie efektu WOW, przez wzbudzenie pozytywnych emocji i doznań u odbiorców oraz oddanie klimatu i energii całego wydarzenia. Podczas dużych, plenerowych wydarzeń technologia na scenie z jednej strony stanowi uzupełnienie scenografii, ale z drugiej ma zapewnić zebranym gościom zobaczenie tego, co się na niej dzieje, pomimo znaczącej odległości. Dzięki połączeniu ekranów diodowych, mocnych mediaserwerów ze specjalnym oprogramowaniem na ekranach diodowych oprócz wizerunku artystów możemy zobaczyć ich emocje, które podkreślane są przez grafiki generowane w czasie rzeczywistym. Coraz częściej na scenach festiwalowych technologia otacza artystów z każdej strony. Multimedialnych elementów nie brakuje zarówno nad nimi – tworzą multimedialne niebo – jak i pod nimi – budują interaktywne podłogi diodowe. Wszystko po to, aby scena wyglądała dobrze nie tylko na żywo, ale również podczas transmisji telewizyjnej. SCENA Z EFEKTEM WOW Kiedy mówimy o tworzeniu scen dla takich formatów eventowych, jak kongresy, spotkania konferencyjne czy gale, to trzeba pamiętać, że wywoływanie efektu WOW zaczyna się podczas kreacji. Przy realizacji takich formatów potrzeba zaskoczenia uczestnika oraz zastosowania nowych rozwiązań. Takie projekty to dla firmy specjalizującej się w niestandardowych koncepcjach multimedialnych spełnienie twórczych marzeń. Efekt zaskoczenia i świeżości osiąga się dzięki umiejętnemu łączeniu dostępnych technologii i – przede wszystkim – rozumieniu poszczególnych technologii i rozwiązań. Multimedialne fale, wielopłaszczyznowe słupy LED-owe z wykorzystaniem technologii push bar, ruchome projekcje otaczające aktorów wydarzenia z każdej strony czy przenikające się dzięki multimediom płaszczyzny, to tylko przykłady możliwości technologicznych, jakie w ostatnim czasie można było zobaczyć na realizacjach w naszym kraju. Dobrze dobrane technologiczne detale sprawiają, że każdy format sceny eventowej można zaprojektować w sposób wyjątkowy, a dzięki temu nawet dobrze znane Foto: Agencja MAKE Partner wydania: HOTEL ROBERT`S PORT LAKE RESORT & SPA 55

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==