JAK DOSTOSOWAĆ ROZWIĄZANIA MULTIMEDIALNE DO WYDARZENIA? ZAPLANUJ OPRAWĘ WIZUALNĄ KORESPONDUJĄCĄ Z EVENTEM „ZRÓB TAK, ŻEBY BYŁO DOBRZE”, „MUSI BYĆ EFEKT WOW”, „ZASKOCZ MNIE”… Większość osób pracujących w branży eventowej zapewne słyszała te stwierdzenia na spotkaniach z klientami, a być może niekiedy sama była ich autorem. W internecie i rozmowach kuluarowych występują jako „branżowe memy”, ale czy tak naprawdę są to nietrafne stwierdzenia? Trzeba przyznać, że bardzo jasno komunikują efekty, na jakich zależy ich autorom. Jednak druga, gorsza, strona medalu jest taka, że nie zawierają najdrobniejszych wskazówek, na których adresat może się oprzeć, aby zaskoczyć, zrobić tak, żeby było dobrze, i to jeszcze wszystko z efektem WOW. Oczywiście na podstawie tak ogólnych stwierdzeń można przygotować propozycje oprawy wizualnej, ale czy ma to sens? Według mnie najmniejszego. OD CZEGO ZACZĄĆ PLANOWANIE OPRAWY WIZUALNEJ? Umiejętne poprowadzenie rozmowy, zadawanie pytań, często wydawałoby się oczywistych, pozwala nam na wypracowanie pewnej podstawy, na bazie której możemy zacząć pracować, a nie jedynie domyślać się, „co autor miał na myśli”. Planując oprawę wizualną wydarzenia, warto już od samego początku pracować ze specjalistami, którzy mają wieloletnie doświadczenie w kreowaniu multimediów i oświetlenia podczas eventów. Propozycja oprawy wizualnej jest wypadkową briefu klienta, jego potrzeb, możliwości i ograniczeń, wynikających z charakteru miejsca i harmonogramu całego wydarzenia. Zastosowanie najnowszych technologii nie powinno być celem samym w sobie. Zastosowanie konkretnych rozwiązań zawsze musi mieć swoje uzasadnienie w scenariuszu i charakterze eventu. Im więcej informacji agencja eventowa dostarczy swoim podwykonawcom na pierwszym etapie pracy nad technologiczną stroną eventu, tym lepiej, jednak często dokładny opis miejsca, scenariusz eventu, harmonogram są cenniejszą wiedzą dla techniki eventowej niż informacja o rozdzielczości diody, jaką agencja chce wypożyczyć. Osoby odpowiedzialne za technikę eventową analizują wszystkie informacje przekazywane przez klienta pod kątem technicznym. Dzięki temu potrafią zweryfikować oczekiwania klientów, a tym samym zaproponować satysfakcjonującą koncepcję oprawy wizualnej. OPOWIEDZ MI COŚ O… SWOIM EVENCIE Niezależenie, o którym z elementów eventu mówimy, planowanie oparte na faktach jest jego podstawą. Nie należy się dziwić, że podczas pierwszych spotkań organizator wydarzenia czy agencja eventowa zostają zasypani pytaniami od techników eventu. To te pytania i odpowiedzi (prawie jak drzewo myślenia logicznego) tworzą Tekst: Dominika Borawska Z artykułu dowiesz się: Od czego zacząć planowanie oprawy wizualnej wydarzenia. Jak miejsce determinuje zastosowane technologie. Jakie informacje są niezbędne do planowania techniki eventowej. O czym pamiętać, tworząc harmonogramy pracy dla ekip technicznych. Co daje technologia w konkretnych formatach eventowych. Foto: Oskar Kutryb CutRB Partner wydania: HOTEL ROBERT`S PORT LAKE RESORT & SPA 54 TECHNOLOGIE I INNOWACJE
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==