W TRAKCIE WYDARZENIA Przygotuj się na każdy scenariusz, również ten najczarniejszy. Miej przygotowane plany A, B i C. W przypadku wydarzeń plenerowych musisz m.in. wziąć pod uwagę zmieniające się warunki atmosferyczne. Zastanów się też, jak rozplanować przestrzeń. Weź pod uwagę logistykę oraz komfort uczestników. Ponadto stwórz checklistę, aby w dniu akcji mieć wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu. Pomaga to zapanować nad sytuacją i zapobiega powstaniu chaosu czy dezorganizacji. Zadbaj też o relację z wydarzenia w mediach społecznościowych. Nawet jeśli Twoja organizacja zatrudniła fotografa, na materiały będzie trzeba czekać kilka dni. Natomiast media społecznościowe, a zwłaszcza Instagram, mają rozwiązania doskonałe pod relacjonowanie wydarzeń, np. Stories. Pomyśl też o specjalnych hashtagach. Na potrzeby naszej akcji stworzyliśmy konto na Instagramie @performics_pl oraz pomyśleliśmy o hashtagach, aby łatwo można było relacjonować wydarzenie (rys. 7). PODSUMOWANIE Akcja CSR ociepla wizerunek marki, pokazując jej zaangażowanie i wkład w życie lokalnych społeczności. Ponadto współpraca podczas wydarzenia jest doskonałą okazją, aby zintegrować pracowników oraz wzmocnić relacje biznesowe z partnerami. Wprowadzenie holistycznego podejścia łączącego świat online i offline oraz wykorzystanie dodatkowych funkcji mediów społecznościowych pozwoliło nam wypromować akcję na całą Polskę, a nie jak do tej pory tylko w okolicy siedziby Publicis Groupe, do której należy Performics. WYNIKI KAMPANII Podsumowanie Wspomóż Doga za hot- -doga 2019: ∞∞ Kampania dotarła do 278 976 osób. ∞∞ Reklamy wyświetlono 1 151 929 razy. ∞∞ W tegorocznej akcji zaangażowało się o 846% więcej osób niż poprzedniej edycji. ∞∞ Zebraliśmy o 19% więcej datków niż w zeszłorocznej edycji akcji. Pamiętaj, że nie musisz wszystkiego robić samodzielnie. Możesz zgłosić się do agencji, która pomoże Twojej organizacji stawiać pierwsze kroki w działaniach CSR. Jednakże jedno jest pewne… Warto prowadzić społecznie odpowiedzialny biznes. Powodzenia! BARBARA DRAPAŁA // head of social media, Performics Ekspert z kilkuletnim doświadczeniem w prowadzeniu działań dla klientów lokalnych i globalnych. Od 2016 r. związana z Performics. Obecnie nadzoruje prace zespołów w zakresie paid social i content marketingu dla ponad 100 klientów. Absolwentka SGH, Université Paris-Dauphine oraz doktorantka Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim. Pracowała dla takich marek, jak T-Mobile, Komputronik, L’Oréal, Mercedes-Benz, Triumph. NAPISZ DO AUTORKI: barbara.drapala@performics.com RAFAŁ CHWALCZUK // junior e-PR & social media specialist, Performics Laureat 41 nagród filmowych i fotograficznych w konkursach zorganizowanych przez topowe marki, m.in. McDonald’s, New Balance, Aliexpress. Student Warszawskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej na specjalizacji strategia reklamy i Public Relations. W Performics odpowiada m.in. za komunikację korporacyjną i działania employer brandingowe w social media. NAPISZ DO AUTORA: rafal.chwalczuk@performics.com Rys. 7. Relacja w akcji Wspomóż Doga za hot-doga Partner wydania: HOTEL ROBERT`S PORT LAKE RESORT & SPA 38 KNOW-HOW ORGANIZATORA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==