łatwo było dotrzeć do wydarzenia na Facebooku i kliknąć „Wezmę udział”. Przygotowaliśmy serię specjalnych QR kodów na plakaty, aby przekierowywać prosto do wydarzenia. Ponadto wygenerowanie indywidualnych linków dla poszczególnych budynków i śledzenie liczby wejść z danej lokalizacji pozwoliło nam wytypować kluczowe punkty do prowadzenia komunikacji oraz promocji naszej akcji (rys. 5). ZBIÓRKI DATKÓW W SOCIAL MEDIACH Wykorzystuj możliwości mediów społecznościowych i nowych technologii. Jednym z nowych rozwiązań dostępnych na Facebooku i Instagramie jest możliwość zbierania datków na rzecz fundacji w social media. Dzięki temu możesz dotrzeć do osób, które nie mogą wziąć udziału w Twoim wydarzeniu, a chciałyby wesprzeć Twoją akcję. Na co warto zwrócić uwagę, planując zbiórkę datków na Facebooku? ∞∞ Możliwa jest ona tylko na rzecz fundacji. Zweryfikuj, czy wybrany przez Ciebie beneficjent ma taki status. ∞∞ Połączenie wydarzenia wraz ze zbiórką datków możliwe jest tylko w przypadku profili prywatnych, a nie fanpage’ów. Jeśli Twoja organizacja chce utworzyć wydarzenie na Facebooku i zbierać datki, musi oddzielnie utworzyć wydarzenie i zbiórkę datków. Następnie w opisie wydarzenia można dodać link do zbiórki. ∞∞ Promocja zbiórki datków możliwa jest tylko w formie promocji posta opublikowanego na fanpage’u marki. Co ważne, link do samej zbiórki musi być w treści posta (rys. 6). REKLAMY Pamiętaj, że organicznie dotrzesz do mniej niż 1% fanów na Facebooku. W związku z tym pomyśl o wygospodarowaniu dodatkowego budżetu na promocje treści publikowanych w social mediach. Szkoda byłoby, gdyby nikt nie zobaczył Twojej akcji CSR. INFLUENCERZY Nie tylko zasięg organiczny Facebooka stanowi wyzwanie, ale również ślepota banerowa i ad blocki. W związku z tym często jedynym komunikatem, który może dotrzeć do użytkowników, są treści influencerskie. Pamiętaj, żeby starannie dobrać influencerów. Warto zrobić szczegółowy research i zobaczyć, czy wybrany influencer reprezentuje wartości, które chcesz promować w swojej akcji CSR. Jeśli nie, prowadzone przez Twoją organizację działania będą niewiarygodne i narazisz swoją firmę na nagonkę i kryzys w social media. E-PR Zadbaj o przemyślaną i spójną komunikację wewnętrzną oraz zewnętrzną. Ponadto uwzględnij w przekazie atrakcje, jakie będą czekały na uczestników. W przypadku akcji Wspomóż Doga za hot-doga podkreślaliśmy, że poza pysznym jedzeniem na uczestników będzie czekać strefa eat & chill, gdzie będą mogli sobie zrobić pamiątkowe zdjęcie w fotoramce przygotowanej specjalnie na tę okazję, odwiedzić strefę pupila dla zwierzaków i strefę nauki, w której można będzie zasięgnąć porad istruktorki zajmującej się szkoleniem psów. Rys. 4. Zintegrowane działania wokół akcji Wspomóż Doga za hot-doga Rys. 5. Plakat z kodem QR kierującym do wydarzenia Rys. 6. Wydarzenie na Facebooku i zbiórka datków Partner wydania: HOTEL ROBERT`S PORT LAKE RESORT & SPA 36 KNOW-HOW ORGANIZATORA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==