tak zorganizować wydarzenia we wspólnej przestrzeni. Ponadto, jeśli organizujesz zbiórkę datków, musisz ją zarejestrować na: zbiorki.gov.pl/. PRZEMYŚLANA STRATEGIA Niewątpliwie kluczowym elementem są założenia i sam pomysł na przeprowadzenie akcji CSR. Pamiętaj, że najlepszy koncept na akcję to taki, który możesz z łatwością powielać i organizować cykliczne wydarzenia. Ważne, aby prowadzone przez Ciebie działania CSR były wynikiem systematycznie prowadzonych działań, a nie tylko jednorazowym zrywem. Dlaczego to takie ważne? Przede wszystkim, jeśli CSR będzie tylko epizodem, w przyszłości nikt nie będzie traktował poważnie deklaracji Twojej organizacji o społecznej odpowiedzialności biznesu. Co więcej, przemyślane i łatwo powtarzalne działania pozwalają cyklicznie wyciągać wnioski z prowadzonych akcji i systematycznie wprowadzać zmiany wpływające na efektywność i odbiór działań CSR prowadzonych przez organizację. W związku z tym pamiętaj, aby spisać nie tylko założenia akcji, ale również poszczególne etapy prowadzonych działań, czyli przygotowania, realizację i działania po wydarzeniu. Dla przykładu, głównym założeniem organizowanej przez Performics akcji Wspomóż Doga za hot-doga jest serwowanie jedzenia z foodtrucków w zamian za datki i rzeczy potrzebne zwierzętom. W związku z tym co roku wybieramy partnerskie restauracje oraz fundacje wspierające czworonogi. EMPLOYER BRANDING Jeśli chcesz, aby pracownicy zaangażowali się w działania CSR, pokaż im, że liczysz się z ich zdaniem i włącz ich już na etapie planowania akcji, np. pozwól im wybrać motyw akcji lub partnerów. W przypadku Wspomóż Doga za hot-doga wykorzystaliśmy wewnętrzne narzędzie do komunikacji, a mianowicie naszą firmową grupę na Facebooku, gdzie utworzyliśmy ankietę i pozwoliliśmy zdecydować ludziom, jakie dania będą serwowane podczas tegorocznej akcji (rys. 1). Kolejnym ważnym elementem był wybór wolontariuszy, którzy będą zbierali datki na rzecz wybranej przez nas Fundacji Zwierzochron (rys. 2). Nasze doświadczenia pokazują, że wolontariusze powinni być nie tylko z różnych zespołów, ale również zajmować różne stanowiska w strukturze. Podczas naszej akcji kwestują zarówno asystenci, menedżerowie, jak i dyrektor generalny naszej agencji Performisc. W ten sposób podkreślamy, jak ważna dla naszej organizacji jest społeczna odpowiedzialność biznesu. TALENTY WEWNĄTRZ ORGANIZACJI Zastanów się, które elementy potrzebne w trakcie wydarzenia musisz kupić lub zlecić dostawcom, a które własnoręcznie mogą zrobić Twoi pracownicy. My postawiliśmy na talenty naszych ludzi. W ten sposób powstały ręcznie zrobione plakietki do selfie oraz profesjonalnie przygotowany film i fotorelacja z akcji. Pamiętaj, że Twoi pracownicy mają wiele talentów. Pozwól im zaprezentować umiejętności, których nie mają okazji pokazać na co dzień (rys. 3). HOLISTYCZNE PODEJŚCIE Dzisiejszy świat online i offline mocno się przenikają, o czym warto pamiętać podczas planowania działań. Holistyczne podejście umożliwia stworzenie spójnej komunikacji, łączącej oba wymiary. Kluczowe jest wyznaczenie centralnego punktu informacji o akcji – strony WWW lub wydarzenia na Facebooku – do którego klasycznymi i nowoczesnymi metodami odsyłać będziemy zainteresowanych (rys. 4). ANALIZA DZIAŁANIA PROWADZONYCH OFFLINE Głównym punktem informacji i kanałem komunikacji akcji Wspomóż Doga za hot- -doga było wydarzenie na Facebooku. Zadbaliśmy więc o to, aby również offline Rys. 1. Ankieta na Facebooku Rys. 2. Wolontariusze akcji Wspomóż Doga za hot-doga 2019 Rys. 3. Ręcznie przygotowane materiały Partner wydania: HOTEL ROBERT`S PORT LAKE RESORT & SPA 35

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==