proszą, aby w obu przypadkach pojawiali się również panowie. Bardzo często hości doskonale wywiązują się ze swoich obowiązków i z pewnością stanowią przełamanie pewnych standardów (do tej pory zawsze witała nas na wydarzeniu piękna, wysoka blondynka z promiennym uśmiechem). W JAKI SPOSÓB POSZUKIWAĆ HOSTESS I ANIMATOREK? Podczas poszukiwań hostess czy animatorek możemy skorzystać z usług profesjonalnej agencji. Wystarczy wtedy podać zapotrzebowanie i podstawowe parametry wydarzenia. Z pewnością agencja wróci do nas z konkretnymi pytaniami niezbędnymi do wyselekcjonowania grupy odpowiedniej do naszego eventu. Jeżeli jednak nie chcemy korzystać z usług agencji i sami planujemy znaleźć odpowiednich kandydatów, to przede wszystkim musimy uzbroić się w duże pokłady cierpliwości. Świat tzw. wolnych strzelców jest bardzo specyficzny i może nas zaskoczyć. W dobie social mediów niemal w każdym większym mieście są dziesiątki grup na różnych kanałach, gdzie można zamieścić ogłoszenie z ofertą pracy. W trakcie naszych poszukiwań możemy skorzystać z tych możliwości, ale pamiętajmy, że bardzo ważny jest odpowiedni dobór informacji do przekazania i zawarcia w takim wpisie. Pozwoli nam to już na wstępnym etapie wyselekcjonować grupę osób realnie zainteresowanych współpracą. Ogłoszenie powinno zawierać kilka bardzo istotnych informacji, na które zwracają uwagę poszukujący pracy. Oczywiście najważniejsza jest podanie charakteru wydarzenia, daty i miejsca. W zależności od skali i rangi eventu możemy mieć bardziej sprecyzowane oczekiwania. Istotne jest pobieżne określenie, na czym będzie polegała praca danej osoby. Bardzo często zapomina się o kilku kluczowych informacjach: czy organizator zwraca koszty dojazdu pracownika, informacja o próbach, które zwiększają wymiar czasu pracy. Kandydaci, czytając ogłoszenie, chętnie się zgłaszają, widząc, że czas pracy jest krótki, a wynagrodzenie zachęcające, ale nie wiedzą, że muszą się stawić na miejscu pięć godzin wcześniej. Kluczowy i bardzo mile widziany w ogłoszeniach jest jasny przekaz o wysokości wynagrodzenia i czasie, kiedy zostanie ono wypłacone. W przypadku prac, które trwają dłużej, warto wspomnieć o tym, czy organizator zapewnia posiłki, nocleg itp. Dobierając konkretną grupę współpracowników, zawsze należy pamiętać o tzw. backupie. Niemal notorycznie zdarza się, że ktoś z grupy wybranych hostess lub animatorek potrafi dzień wcześniej lub nawet na kilka godzin przed eventem się wycofać. Wskazane jest posiadanie kilku osób w gotowości, które w każdej chwili będą mogły pojawić się w zastępstwie. RZECZYWISTOŚĆ KONTRA PHOTOSHOP Poszukując hostess czy animatorek w sieci, opieramy się głównie na zdjęciach znajdujących się na profilach kandydatów. Obdarzamy te osoby swego rodzaju zaufaniem, ufając, że jeżeli się zgłosili i odpowiedzieli na nasze ogłoszenie, to spełniają wszystkie warunki. Należy mieć na uwadze, że możliwości „podciągnięcia” zdjęć są bardzo duże i nie potrzeba do tego profesjonalnych programów. Istnieją setki aplikacji, dostępnych nawet na smartfona, do wszelkiego retuszu i korekty. Bardzo często zdarza się, że zdjęcia są mocno nieaktualne. Bywa tak, że poszukiwaliśmy hostess blondynek, a na evencie pojawia się brunetka, która na zdjęciach jest blondynką, jednak nie wspomniała o fakcie zmiany koloru włosów. Nie jest wskazane opierać się wyłącznie na pobieżnej korespondencji mailowej. Warto do każdej z osób po prostu zadzwonić i porozmawiać. Bezpośrednia rozmowa może dać nam dużą wiedzę o tym, z kim mamy do czynienia, jaki tym osobowości ma dana osoba. A już absolutną koniecznością jest kontakt z kandydatami na animatorów. Oczywiście jest to czasochłonne, ale dzięki temu zmniejszamy ryzyko rozczarowania i znalezienia się w sytuacji bez wyjścia już podczas samego wydarzenia. W JAKI SPOSÓB BRIEFOWAĆ? Nie da się dokładnie opisać, jak powinien wyglądać idealny brief. Tak jak różne są eventy, tak informacje do przekazania naszym hostessom czy animatorką będą różne. Możemy się opierać na kilku niezbędnych i obecnych niemal zawsze elementach. Warto zacząć od szeroko rozumianej otoczki wydarzenia. W przypadku targów warto wspomnieć, jaka jest ich tematyka, jakiej liczby odwiedzających spodziewa się nasz klient. Jeżeli jest to event wewnętrzny, poinformujmy, jaki ma on charakter i jaki jest jego cel. Kolejny punkt to krótka charakterystyka klienta i opis jego gości, uczestników eventu. Takie opisy dają pewien obraz i wiedzę, gdzie i dlaczego potrzebujemy wsparcia dodatkowych osób. Partner wydania: HOTEL ROBERT`S PORT LAKE RESORT & SPA 30 KNOW-HOW ORGANIZATORA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==