JAK MOŻESZ WYKORZYSTAĆ INFLUENCERÓW W PROMOCJI EVENTÓW I W EVENT MARKETINGU? Współpraca tego typu nie jest jednoznaczna. Influencerów najczęściej kojarzymy z internetu, a nie działań offline, jakimi niezaprzeczalnie są wydarzenia. Ale potencjał liderów opinii w zakresie takich działań jest ogromny! Jak możesz współpracować z influencerem i jakie zadanie przed nim postawić? 1. Ambasador wydarzenia. To działanie długofalowe, idealne, jeżeli zamierzasz swoje wydarzenia prowadzić cyklicznie. W ich skład może wchodzić wszystko to, co znajduje się poniżej. Ale także stała promocja marki i firmy organizującej wydarzenie, poruszanie się w tematach pobocznie związanych z wydarzeniem, promowanie go stale w kanałach komunikacji influencera. 2. Promocja wydarzenia w kanałach komunikacji. To najczęściej po prostu wpisy w social media czy na blogu, zachęcające do zakupu biletów na Twoje wydarzenie, np. z konkretnym kodem rabatowym. Ale mogą być to również działania budujące świadomość marki – Twojego wydarzenia. Zachęć influencera do promocji oficjalnego hasztagu wydarzenia. 3. Programy afiliacyjne. Możesz pójść o krok dalej i z bazy influencerów stworzyć sieć sprzedaży biletów na wydarzenie, gdzie rozliczani są z każdego sprzedanego biletu (czerpią zyski ze sprzedaży). 4. Content! Czyli wykorzystanie tego, co stworzył podczas wydarzenia influencer, we własnych kanałach, na blogu czy w social media wydarzenia. Opinie, recenzje, zdjęcia, wideo z relacją. 5. Ekspert / prelegent / panelista na wydarzeniu. W każdym z wydarzeń tematycznych znajdziesz eksperta – influencera działającego w konkretnej niszy. Zaproś go jako prelegenta! Dobrym przykładem takiego działania jest pracuj.pl, które podczas tworzenia festiwalu pracy JOBICON wykorzystało współpracę z Ewą Chodakowską (rys. 4). 6. Zaproszenie influencera na wydarzenie w roli gościa. Czyli po prostu obecność influencera na wydarzeniu, gdzie będzie je relacjonował w swoich mediach, tworzył content, a i wcześniej informował w swoich kanałach o tym, że na wydarzeniu się pojawi. Pamiętaj o tym, aby podczas dodawania stworzonych przez siebie treści dodawał oficjalny hasztag wydarzenia. 7. Konkurs. W kanałach komunikacji influencera, gdzie do wygrania będą bilety na wydarzenie. 8. Event poświęcony influencerom. Najciekawsza forma współpracy, gdzie całe wydarzenie tworzone jest dla influencerów, tylko oni są na nie zaproszeni, np. warsztaty kulinarne dla blogerów kulinarnych, warsztaty fotograficzne dla instagramerów, wydarzenie kosmetyczne dla influencerek beauty czy zamknięty pokaz mody dla influencerów modowych. Jaką formę współpracy wybrać? Wszystko zależy od wcześniejszych założeń: celu, grupy docelowej oraz budżetu, jaki chcesz wydać na kampanię. Niejednokrotnie sam influencer, jeżeli damy mu taką możliwość, jest w stanie zaproponować ciekawą formę promocji bądź uczestnictwa w wydarzeniu. Ograniczają go tylko wyobraźnia oraz… wytyczne z briefu. ANNA LEDWOŃ // creative director More Bananas Fascynatka mediów społecznościowych oraz marketingu internetowego. Doświadczenie zdobywała podczas pracy w dwóch krakowskich agencjach interaktywnych. Obecnie dyrektor kreatywna w agencji More Bananas. Autorka tekstów eksperckich do takich magazynów, jak „Online Marketing”, „Social Press”, „AdMonkey”, „Nowy Marketing” czy „Wirtualne Media”. Występowała na wielu konferencjach branżowych, szkoląc z social media, kampanii internetowych czy Facebook Ads. Organizatorka i pomysłodawczyni CRASH Mondays – cyklicznych spotkań z zakresu marketingu w Krakowie. NAPISZ DO AUTORKI: ania.ledwon@morebananas.pl Rys. 4. Influencer jako panelista/ekspert na wydarzeniu Partner wydania: HOTEL ROBERT`S PORT LAKE RESORT & SPA 28 MARKETING I PROMOCJA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==