JAK WYKORZYSTAĆ INFLUENCER MARKETING W EVENTACH? POZNAJ TAJNIKI WSPÓŁPRACY Z INFLUENCERAMI Influencer marketing był najgorętszym trendem ostatniego roku, chociaż tak naprawdę liderów opinii słuchaliśmy od dawna. Za pioniera tego zjawiska uważa się Josiaha Wedgewooda, angielskiego przedsiębiorcę (i garncarza), żyjącego w XVIII w.! Dzisiaj influencer marketing wykorzystujemy praktycznie w każdej branży, na stałe wpisał się on już na mapę marketingowych działań. Również w event marketingu. KIM JEST INFLUENCER? Zanim przejdziemy do konkretów, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, kim tak naprawdę jest influencer, zazwyczaj kojarzony jedynie z Instagramem. Influencer to osoba wpływowa, lider opinii, który wpływa na zachowania innych. Wzbudza on zaufanie, angażuje do działania, buduje społeczności, na które ma realny wpływ, a jego przekaz jest realny i autentyczny. Jest to niezwykle ważne w momencie wyboru influencerów do naszych kampanii. Influencerzy nie muszą prowadzić swoich działań tylko na Instagramie. Może to być blog, kanał na YouTube, TikTok, strona firmowa lub profil osobowy na Facebooku, profil na LinkedIn czy wykorzystanie kilku tych kanałów jednocześnie. I tutaj właśnie mamy ich pierwszy podział, ze względu na wykorzystywane medium w komunikacji. Drugi z podziałów opiera się na zasięgu oraz liczbie odbiorców influencera (nie mylić z liczbą polubień czy obserwujących, to nie jest realny zasięg): ∞∞ topowi influencerzy: ponad 500 tys. odbiorców, ∞∞ makroinfluencerzy: 100-500 tys. odbiorców, ∞∞ średniej wielkości influencerzy: 20-100 tys. odbiorców, ∞∞ mikroinfluencerzy: do 20 000 odbiorców, ∞∞ nanoinfluencerzy: w okolicach 1000 odbiorców. Ale to nie ostatni z podziałów. Influencerów możemy rozróżnić ze względu na ich motywację do podejmowanych przez siebie działań oraz tworzony content. Mamy tutaj m.in. idoli (na bieżąco ze wszystkim, silnie opiniotwórczy), ekspertów (piszą o niszy, o temacie, jakim się zajmują, wiedzą wszystko), lifestylerzy (o trendach i gustach wiedzą wiele) czy aktywistów (mocno zaangażowani społecznie). Oprócz tego musimy również pamiętać, że influencer to… po prostu człowiek! Co okazuje się niezwykle ważne w momencie podejmowania współpracy. JAKIE EFEKTY PRZYNOSI PRACA Z INFLUENCERAMI? Kluczowe dla prowadzenia skutecznych działań z influencerami jest zrozumienie, jak z nimi współpracować oraz jakie może przynieść to efekty krótko- i długoterminowo. A te mogą być naprawdę efektywne, przynieść zyski oraz zadowalające ROI (czyli zwrot z inwestycji, jaką była kampania z influencerami). W przypadku wydarzeń: zwiększyć sprzedaż biletów, liczbę uczestników wydarzenia czy zwiększyć jego świadomość w grupie odbiorców. Niezwykle ważne jest zrozumienie, jak w tym momencie wygląda proces zakupowy użytkownika: tak produktu, jak i usługi (rys. 1). Po pojawieniu się potrzeby zakupowej pierwsza rzecz, jaką robimy, to research w sieci. Szukamy opinii i recenzji danej usługi czy produktu, często trafiając na blogi i kanały prowadzone przez influencerów. Ale ci mogą pojawić się już na początku ścieżki zakupowej, kiedy potrzeby jeszcze nie ma: tworząc ją i inspirując do działania (zakupu). Podobnie dzieje się w przypadku promocji i sprzedaży wydarzeń. Tekst: Anna Ledwoń Z artykułu dowiesz się: Kim jest influencer. W jaki sposób współpracować z influencerami. Jak przygotować profesjonalny brief dla influencera. W jaki sposób influencer może wypromować Twoje wydarzenie. Partner wydania: HOTEL ROBERT`S PORT LAKE RESORT & SPA 24 MARKETING I PROMOCJA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==