LINKEDIN JAKO WARTOŚĆ DODANA TWOICH EVENTÓW – KORZYSTAJ W PEŁNI Z MOŻLIWOŚCI POSZERZANIA SIECI KONTAKTÓW Biznes kupuje tylko z dwóch powodów. Natomiast wybory zakupowe osób prywatnych często nie pozostają w zgodzie z logiką – kupują one po prostu emocjonalnie. Biznes ma zazwyczaj takie procesy zakupowe, że emocje są w nich wyłączane. Liczba osób, które są zaangażowane w podjęcie decyzji o zakupie, sprawia, że firmy kupują tylko wtedy, gdy: ∞∞ dzięki zakupowi są w stanie zwiększyć sprzedaż, a tym samym zysk; ∞∞ dzięki zakupowi są w stanie obniżyć koszty, a tym samym zwiększyć zysk. Jakikolwiek więc event będziesz organizował, Twój klient (osoba/dział, która płaci za organizację wydarzenia) spojrzy na niego przez pryzmat zwiększenia zysków. Niezależnie od tego, czy event miał zwiększyć sprzedaż (zaproszeni są potencjalni i obecni klienci), czy obniżyć koszty (zaproszeni są pracownicy, bo klient chce np. podwyższyć retencję pracowników albo zwiększyć efektywność zespołów dzięki integracji), jego sukces jest uzależniony od tego, czy wykorzystamy w pełni potencjał wydarzenia. O CZYM ZAPOMINAMY? Zauważyłem, że podczas wielu eventów organizatorzy czy agencje eventowe, którym zlecone zostało zorganizowanie wydarzenia, skupiają się na cateringu, atrakcjach i merytoryce (wiedzy). Oczywiście są to szalenie istotne elementy. Catering jest bardzo ważny podczas każdego rodzaju wydarzeń, bo przecież niejednokrotnie spędzamy na konferencji czy targach kilkanaście godzin czy nawet kilka dni. Również wyjątkowość atrakcji (o którą coraz trudniej) niewątpliwie może event wyróżnić. Także ważna jest jednak wiedza przekazywana uczestnikom ze sceny. Nie są to jednak w moim przekonaniu jedyne elementy, o które należy się zatroszczyć. Natrafiłem jakiś czas temu na ciekawe i trafne hasło: „There is no b2b or b2c, it’s human to human” („Nie istnieje biznes do biznesu czy biznes do klienta, jest człowiek do człowieka”). I z tego powinniśmy wyciągnąć wnioski. Każdego uczestnika eventu otaczają inni uczestnicy. Ludzie, którzy mogą być dla niego wielkim potencjałem wiedzy, ale i biznesu – nowych kontrahentów, klientów, rekomendacji. Znów więc wspominam o networkingu. Ale nie będę opisywał całego zjawiska. Możesz poczy- tać o nim w „Event Management Polska” nr 4/2019. W tym artykule skupiam się na LinkedIn. PROFITY, JAKIE DAJE LINKEDIN Smak potraw czy finger foodów przygotowanych na event niestety przemija. Wiedza przekazana przez mówców i trenerów ze sceny jest najczęściej zapominana (i może całe szczęście, bo dzięki temu eventy są cykliczne). Wrażenia związane z atrakcjami, pokazami, warsztatami itp. bledną. Jedyne, co zostaje z uczestnikami eventów na stałe, to kontakty. Oczywiście pod warunkiem, że o to zadbaliśmy. Natomiast LinkedIn może być doskonałym narzędziem do tego, aby uświadomić uczestnikom potencjał, który ich otacza. Może też być genialnym sposobem na utrwalenie eventu w pamięci uczestnika, ponieważ właśnie podczas tego wydarzenia poznał danego klienta czy zaufanego dostawcę. Uczestnik zapamięta, skąd wyszedł z siecią kontaktów powiększoną o kilkadziesiąt, a może nawet kilkaset pozycji, dzięki czemu event będzie niósł za sobą pozytywne skojarzenia. Tekst: Artur Sójka Z artykułu dowiesz się: Jak korzystać z LinkedIn w celu zwiększenia atrakcyjności Twojego wydarzenia. Na czym polega funkcja „Znajdź w pobliżu”. W jaki sposób wykorzystać szerokie możliwości LinkedIn. Jak sprzedawać dzięki mediom społecznościowym. Partner wydania: HOTEL ROBERT`S PORT LAKE RESORT & SPA 20 MARKETING I PROMOCJA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==