życiu. Od początku byłam w zarządzie SBE. Od początku budowałam projekty edukacyjne, jak Studium Event Management czy Konferencja Event Biznes, współpracowałam z uczelniami wyższymi w zakresie budowy branżowych specjalizacji i kursów. To projekty, którymi się opiekowałam i budowałam je od podstaw. Angażowało mnie to bardzo. Mój mąż widział, jak wiele czasu temu poświęcam, jak mocno przeżywam wiele rzeczy. Wtopiłam się w SBE wręcz dosłownie i zauważyłam, że działalność ta zajmuje mi ogrom czasu codziennego. Tymczasem na horyzoncie pojawiały się nowe wyzwania, nowe projekty i ogrom pracy zawodowej. Podjęłam więc decyzję o rezygnacji z zarządu SBE. Nie wydarzyło się to z dnia na dzień – ta decyzja dojrzewała we mnie dwa lata, ale dziś wiem, że była właściwa. Być może kiedyś wrócę w te szeregi, kto wie. Dziś mam ogrom do zrobienia na zawodowej drodze. Doby nie da się rozciągnąć, a moje zawodowe projekty rozkwitają. Dojrzałam też do momentu, że oprócz pracy jest jeszcze w życiu rodzina, dzieci. Poluźnienie społecznej działalności na rzecz branży dało mi przestrzeń do zagospodarowania w innych obszarach, a połączenie zawodowej drogi z moim mężem stało się poniekąd idealnym kompromisem, ale również naszą pasją. Dziś jestem bardzo zadowolona z miejsca, w którym jestem. Mam wspaniałego męża, cudowne dzieci, rodzinę, która wspiera i jest dla mnie ogromnym darem. Mam wspaniałą pracę, mogę rozwijać się zarówno biznesowo w firmie męża, czyli RAJT hale namiotowe, jak i edukacyjnie w swojej działalności MICE & Venue Consulting. Nie przestałam wykładać i tworzyć projektów edukacyjnych, wciąż jestem obecna na konferencjach branżowych. Zostałam nominowana do kilku branżowych konkursów i wygrałam m.in. w 100 Most influential people in event industry by Eventex oraz dwukrotnie zdobyłam tytuł Hotel Expert, a ostatnio zostałam zaproszona do jury międzynarodowego konkursu Eventex Awards. Jestem bardzo szczęśliwa. Jest Pani jednym z wykładowców w Studium Event Management. Do kogo jest skierowana oferta studium? Przez 6 edycji Studium Event Management byłam odpowiedzialna za ten projekt merytorycznie. Stworzyłam program oraz dobierałam wykładowców. Studium powstało, ponieważ na rynku dostępne były głównie kursy maksymalnie 2-3-dniowe. Naszym celem było stworzenie kierunku, który będzie wypełniony tak zwanymi pigułkami wiedzy z różnych obszarów teoretycznych, jak zarządzanie, marketing, czy praktycznych branżowych, jak event management, event marketing, obsługa techniczna eventów, współpraca z lokacjami, firmami cateringowymi czy scenograficznymi. Chcieliśmy usystematyzować wiedzę i skondensować ją w roczny kurs. Mocno stawialiśmy na praktykę i dzielenie się doświadczeniami przez wykładowców, ale też zależało nam na ugruntowanej teorii, stąd wybór Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i Fundacji na partnerów kursu. Obecnie studium skierowane jest do osób, które dopiero wchodzą w branżę lub planują zacząć pracę w eventach, lub są na początku drogi eventowej. Aczkolwiek osoby działające już w branży też znajdą dla siebie ciekawe zajęcia i przede wszystkim poznają ciekawe osobistości branży. Jest Pani osobą mocno zaangażowaną w szerzenie etyki branżowej. Dlaczego to jest tak istotne? Rodzice zawsze mi mówili, że warto być uczciwym i dobrym, bo wtedy śpi się spokojnie i życie jest piękniejsze. Moja przygoda z branżą eventową i działalnością społeczną zaczęła się właśnie od spraw etycznych. Sama uczyłam się na własnych błędach, dojrzewałam branżowo. Jednym z mocniej poruszanych tematów, gdy tworzyliśmy stowarzyszenie, był m.in. brak płatności czy dumping cen. Wiele uwagi poświęcaliśmy sprawom pracowniczym oraz prawom autorskim dotyczącym ofert tworzonych przez agencje eventowe i podkradaniu scenariuszy bądź ich fragmentów. To wciąż aktualne tematy, a lista mam wrażenie się powiększa, ale też więcej o tym mówimy, wymieniamy się doświadczeniami. Są organizacje, które posiadają komisje etyki działające na rzecz branży. To organy, które są zawsze pomocne w sprawach trudnych, są mediatorem czy rozjemcą – warto się zgłaszać do nich ze sprawami trudnymi. Dziś mam poczucie, że firma lub człowiek nie jest już sam w trudnym momencie. Jest się do kogo zgłosić, z kim porozmawiać, bardzo prężnie działają grupy na portalach społecznościowych, gdzie ludzie wymieniają się doświadczeniami. To jest nam potrzebne. Warto zmieniać otoczenie na lepsze, nie musimy się godzić na coś, czego nie akceptujemy. Jednym z moich ulubionych cytatów są słowa prof. Władysława Bartoszewskiego: „Warto być uczciwym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieuczciwym, ale nie warto”. Anna Nowakowska CEO MICE & Venue Consulting, New Business and Marketing Director w RAJT Hale namiotowe. Inicjatorka założenia Stowarzyszenia Branży Eventowej. Twórca programu Studium Event Management na WZ UW. Członek Rady Programowej Konferencji Event Biznes. Ekspert z zakresu przystosowania obiektów dla branży eventowej. Konsultant z zakresu event marketingu, event managementu, MICE Venue managementu. Laureatka konkursu Tourism Trends Awards. Wyróżniona dwukrotnie tytułem Ekspert Hotel Meeting 2018. Nominowana do konkursu MP Power Awards w kategorii OPEN. Członek Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce, MPI Poland Chapter. Laureatka konkursu 100 Most Influential people in Event Indystry. Obecnie juror w konkursie Eventex Awards. Autorka projektów Hotel MICE Manager oraz MICE Venue Management. Prowadzi bloga www.strefaMICE.pl Prywatnie szczęśliwa żona i mama dwóch synów. anna@strefamice.pl Partner wydania: HOTEL ROBERT`S PORT LAKE RESORT & SPA 13

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==