spójne z tematyką wydarzenia i dać możliwość zbudowania storytellingu, w który chcemy zaangażować zaproszonych przez nas gości. Powinny także podkreślać aspekty, na które uczestnik zwróci uwagę i będzie mieć je w pamięci nie tylko podczas eventu, ale i po jego zakończeniu. Dla przykładu przytoczę kwestię organizacji zeszłorocznej konferencji połączonej z galą rozdania nagród, która odbywała się w Zakopanem. Dla nas inspiracją było miejsce i motyw gór, natomiast klientowi zależało na podkreśleniu jego zaangażowania we wspieranie kultury lokalnej. Najlepszym pomysłem na połączenie tych dwóch wizji było stworzenie welcome packów, bogatych w produkty regionalne. Do każdego z nich dołączone zostały list powitalny, zawierający historię wszystkich elementów zawartych w paczce, i informacja, dlaczego to właśnie te produkty trafiły w ręce gości. Kontynuacją „regionalnej myśli” były dalsze elementy scenariusza, takie jak zaproszenie lokalnego rzemieślnika, specjalizującego się w produkcji oscypków metodą tradycyjną, czy stworzenie gry miejskiej, w której zaproszeni goście otrzymywali dodatkowe punkty za odkrycie kolejnych regionalnych specjałów. Dzięki tym zabiegom koncepcja kreatywna wydarzenia była spójna, a uczestnicy zabrali ze sobą do domu część eventu w postaci oscypków, nalewek, konfitur i innych przetworów. Z kolei przy okazji jednej z corocznych gali organizowanych przez nas dla firmy Adamed zabraliśmy gości w świat kultury wietnamskiej. Wieczór uświetnił występ zespołu wietnamskiego, który wykonał pokaz tradycyjnego tańca z wachlarzami, a dopełnieniem konceptu były właśnie wietnamskie wachlarze wręczane jako upominek pożegnalny. Idea może wydawać się banalna, jednak dla gości uczestnictwo w tego rodzaju eventach jest czymś wyjątkowym – należy o tym pamiętać i nie bać się tego typu rozwiązań. AKCJA AKTYWIZACJA Chcąc wyjść naprzeciw niestandardowym oczekiwaniom, można pomyśleć o upominku, który będzie stanowił narzędzie aktywizacji uczestników i odegra ważną rolę w scenariuszu całego wydarzenia. Na wstępie jednej ze zorganizowanych przez nas konferencji wręczyliśmy gościom puzzle z numerkami i fragmentem układanki. Goście zostali poproszeni o zachowanie puzzli i dopiero w kulminacyjnym momencie prowadzący poprosił uczestników spotkania o wyjęcie puzzli i przyklejanie ich kolejno na specjalnie przygotowanej ściance. Wszystkie elementy ułożyły się w wielką grafikę z hasłem przewodnim wydarzenia. Dzięki temu zabiegowi udało się nie tylko wzmocnić przekaz, ale także poczucie osobistego zaangażowania w odbywającą się konferencję. Podobnie było na evencie, podczas którego przy rejestracji gości wręczyliśmy piankowe noski – ich cel został zdradzony uczestnikom dopiero podczas jednego z ważniejszych wystąpień wieczoru oraz dodatkowo uwieczniony na pamiątkowym selfie wykonanym przez samego prezesa firmy. Pomysł może wydawać się prosty, ale zrobił na uczestnikach imprezy duże wrażenie. Jeszcze długo dyskutowali na jego temat podczas rozmów kuluarowych, a sami mieli poczucie, że stali się częścią czegoś większego. CO OBECNIE PISZCZY W EVENTOWEJ TRAWIE? Podejmując temat giftpacków oraz gadżetów, należy wziąć pod uwagę obecnie panujące trendy. Coraz częściej klienci decydują się na upominki nawiązujące do prowadzonych przez ich firmę działań CSR, kiedy to z okazji eventów świątecznych szukają kartek z życzeniami, bombek oraz ozdób wykonanych przez dzieci z domów dziecka lub osoby niepełnosprawne. Ostatnio dużym powodzeniem cieszy się powrót do produktów wytwarzanych przez lokalnych dostawców, co mnie bardzo cieszy. W dobie pogoni za zachodem i nowinkami technologicznymi to właśnie poprzez event możemy przypomnieć uczestnikom, jak piękną, ciekawą i wartościową kulturę mamy w zasięgu ręki! To tutaj właśnie powinniśmy szukać inspiracji. Podobnie jest z szeroko rozumianym rzemiosłem, które obecnie promuje coraz więcej komercyjnych marek. Ich działania i nowe, stricte rzemieślnicze produkty sprawiają, że oczekują od nas, jako organizatorów ich eventów, giftów typowo kraftowych czy wykonanych ręcznie, wpisujących się w całościowy koncept. Z KIM? O KIM? I DLA KOGO? Kiedy z tyłu głowy mamy już linię kreatywną eventu, jego cel i hasło przewodnie oraz panujące obecnie trendy, musimy wziąć pod uwagę naszego odbiorcę. Gift musi być przemyślany, spełniać postawione przez nas wymogi koncepcyjne i budżetowe oraz trafić przekazem do naszego uczestnika. Dlatego ważne jest nie tylko określenie grupy docelowej, ale i możliwie szczegółowe doprecyzowanie jej demografii. Płeć, przedział wiekowy, wykonywany zawód, a nawet status społeczny mogą mieć kluczowe znaczenie przy doborze upominków dla gości. Tak było w przypadku naszej realizacji dla Credit Agricole Bank Polska Świeża Krew do pierwszej pracy, organizowanej na wybranych uczelniach wyższych w całej Polsce. Tu grupa docelowa była jasno określona: studenci i osoby znajdujące się w przedziale wiekowym 18-26 lat. Gifty wręczane osobom odwiedzającym strefę banku były szalenie istotne – miały być atrakcyjne, przyciągać uwagę i być tym giftem, który każdy chciałby mieć. Po dokładnym zapoznaniu się z briefem należy zadać sobie kilka pytań, m.in.: jaki jest motyw przewodni bądź hasło planowanego wydarzenia? Czy istnieje określony cel lub kwestia, na podkreśleniu których szczególnie zależy organizatorom? Jakie są obecnie panujące trendy? Kto jest odbiorcą giftpacków? Oraz ostatnie, jednak kluczowe pytanie – jaki mamy na to budżet? Partner wydania: 19
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==