speakera czy firmy, którą reprezentuje, może zapewnić Ci dodatkowy zasięg. Taka sama sytuacja dotyczy reakcji na wzmianki – jeżeli przeprowadzasz event na sporą skalę, narzędzia do monitoringu social media takie jak Brand24 mogą przydać Ci się do szybkiego reagowania. Nie bój się retweetować ciekawych treści! Reakcja w czasie rzeczywistym dopuszcza wykorzystanie nieco bardziej surowych materiałów: niewielu organizatorów poradziłoby sobie ze wstawianiem idealnie zedytowanych zdjęć co kilka minut w trakcie wydarzenia. Aplikacje takie jak Quik, Splice czy Canva powinny stać się Twoimi przyjaciółmi w czasie eventów: utworzenie krótkiego pokazu slajdów z muzyką w tle z wykorzystaniem Splice zajmuje minutę! MARKETING TREŚCI Wywiady z wykorzystaniem sylwetek artystów, prezenterów czy influencerów to taktyka win – win – win: wydarzenie zyskuje renomę i ciekawe treści, influencer ma możliwość wypromowania siebie i swojego występu, a odbiorca może dowiedzieć się więcej zarówno o danej osobie, jak i całej inicjatywie. Dodatkowo, tego typu treści udostępniane są przez samych influencerów i marki w mediach społecznościowych. Taką taktykę przyjęło np. E-commerce Berlin Expo na blogu ecommercegermany.com, gdzie przed Expo pojawiały się wywiady z prelegentami, przybliżające ich sylwetki i tematy prezentacji. Oczywiście w każdy wywiad naturalnie wpleciona została informacja o wydarzeniu i zapisach. To forma promocji przed wydarzeniem, ale i po nim – treści z „key takeaways” (co warto wynieść z prezentacji), wyróżnionymi cytatami, relacjami zdjęciowymi i tekstowymi okraszonymi np. wzmiankami w mediach społecznościowych, cieszą się dużą popularnością także po wydarzeniach i mogą wpłynąć na sukces kolejnej edycji. Mam nadzieję, że artykuł ten pozwolił Ci zobaczyć jeszcze większy potencjał w promocji wydarzeń w mediach społecznościowych. Nie bój się eksperymentować i naśladować nawet dużych marek i inicjatyw: niewielkie wydarzenia także mogą cieszyć się ogromną popularnością dzięki możliwościom social media. Warto na samym końcu przytoczyć przykład studenckich inicjatyw, np. Juwenaliów UEK, które postanowiły naśladować ogłoszenia największych, globalnych festiwali i w ten sposób prowadzić całą komunikację. Bez wiedzy o tym, czym są Juwenalia, można odnieść wrażenie, że to ogromna, wręcz światowa inicjatywa. Dobra, regularna komunikacja w mediach społecznościowych i interakcja z użytkownikami to klucz do sukcesu. Powodzenia! KINGA ODZIEMEK // właścicielka agencji kreatywnej Brainy Bees Doświadczenie zdobywała w pracy z agencjami i klientami w ponad 10 krajach. Od ponad 6 lat gromadzi doświadczenie i prowadzi globalne działania w zakresie social media i content marketingu, głównie dla marek z sektora B2B/SaaS/IT. NAPISZ DO AUTORKI: kinga@brainybees.pl Co warto przygotować na promocję wydarzenia? Przygotowałam krótką checklistę, którą można dopasowywać do specyfiki swojego eventu. Materiały graficzne we wszystkich rozmiarach na wybrane platformy społecznościowe, blogi i artykuły prasowe. Jeżeli brakuje Ci czasu lub umiejętności na zrobienie kilkunastu grafik dla jednego ogłoszenia, możesz wypróbować możliwości Canva for Work, która oferuje „magic resize” – dostosowanie grafiki do dowolnych wymiarów. Hasztag. Sprawdź, czy jest oryginalny i w prosty sposób komunikuje ideę lub nazwę wydarzenia. Zadbaj o promocję hasztagu zarówno online, jak i offline. Nakładki na zdjęcia profilowe lub cover photo. Nie każdy musi je wykorzystać, warto jednak przygotować je w jednej paczce z pozostałymi materiałami graficznymi. Dostępy do wszystkich profili i narzędzi. W czasie wydarzenia nie będzie czasu na to, by odzyskiwać hasło na Twitterze lub próbować zalogować się do narzędzia zewnętrznego. Przygotuj odpowiednio zabezpieczony dokument, w którym umieścisz dane dostępowe. Jeżeli planujesz relację na Instagramie czy Twitterze lub serię postów na Facebooku, sprawdź nicki/profile artystów lub prelegentów, by odpowiednio ich oznaczyć podczas postowania lub, co gorsza, nie popełnić gafy i nie oznaczyć profilu nieoficjalnego lub niezwiązanego z daną osobą. W dobrym guście jest przygotowanie materiałów promocyjnych dla samych artystów czy prezenterów – szereg różnego rodzaju grafik lub prostych animacji, z prośbą o udostępnienie. Po raz kolejny może okazać się, że zainteresowani nie wstawią takiej informacji, jednak zawsze warto przygotować materiały z wyprzedzeniem. Ufaj technologii, ale nie na zabój. Wydrukuj lub ściągnij informacje, do których z pewnych przyczyn możesz nie mieć dostępu podczas wydarzenia (np. z powodu słabego zasięgu sieci). Przygotuj się na sytuacje kryzysowe – kryzysy bowiem wybuchają nie tylko w weekendy. Proste procedury antykryzysowe i w przypadku eskalacji kryzysu (np. ustalenie szablonu odpowiedzi czy osób dyżurującących) mogą pomóc w szybkim rozwiązaniu problemów, przynajmniej na płaszczyźnie social media. Checklista – promocja wydarzenia Partner wydania: 16 MARKETING I PROMOCJA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==