Nowe wydarzenia w social media pojawiają się jak grzyby po deszczu: marki wykorzystują je nie tylko do promowania wydarzeń w offline, ale i pewnego rodzaju akcji w online. Media społecznościowe zdecydowanie ułatwiły promocje eventów w sieci, czyniąc je dostępnymi dla każdego marketera. To także pułapka – ta intuicyjność tworzenia wydarzeń sprawiła, że dotychczasowe metody ich promocji wcale nie muszą być efektywne. Jak zatem wykorzystać możliwości content marketingu i social media na tyle, by eventy cieszyły się powodzeniem? POROZMAWIAJMY O FYRE FESTIVAL Choć temat promocji wydarzeń nie jest nowością, w ostatnim czasie odżył za sprawą dokumentów poświęconych Fyre Festiwal. To wydarzenie nigdy się nie odbyło, za to odbiło się marketingową czkawką, milionowymi długami i rozczarowaniem, którego nie da się zmierzyć. Nie milknie echo promocji festiwalu: zaangażowanie wpływowych influencerek z całego świata i nienaganna prezentacja zapowiedzi festiwalu w mediach społecznościowych spowodowała wyprzedanie biletów w bardzo krótkim okresie. Wpływ kampanii marketingowej online był nie do przecenienia i mimo kompletnej katastrofy organizacyjnej festiwalu warto wziąć kilka przykładów z jego promocji. Niezależnie od tego, czy odpowiadasz za promocję festiwalu muzycznego, wieczorku poetyckiego czy wyprzedaży w sklepie online, możesz w maksymalny sposób wykorzystać potencjał mediów społecznościowych oraz content marketingu. WYKORZYSTUJ ZAPOWIEDZI Wykorzystanie social media do promocji wydarzeń dla wielu osób sprowadza się do opublikowania informacji o danym evencie na profilu na Facebooku. JAK PROMOWAĆ EVENTY PRZEZ SOCIAL MEDIA I CONTENT MARKETING? Z artykułu dowiesz się: Jak wykorzystać social media do promocji eventów. W jaki sposób przygotować content do promocji wydarzenia. O jakie materiały należy zadbać przed rozpoczęciem promocji: checklista. Jak podzielić elementy promocji wydarzenia na poszczególne obszary w internecie. Tekst: Kinga Odziemek Partner wydania: 14 MARKETING I PROMOCJA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==