przemyślane relacje z klientami, czy współpracując z mediami. Warto zauważyć, że media branżowe również rozwinęły się na przestrzeni lat, a przede wszystkim wzrósł ich poziom, dzięki czemu trafia do nas o wiele więcej wartościowych informacji niż kiedyś. Rozwój komunikacji wewnątrz branży wpływa na to, że jej przedstawiciele są zainteresowani tym, co się dzieje dookoła, i coraz PRZEZ KOMUNIKACJĘ DO ZARZĄDZANIA Jak zaczęła się Pani przygoda z branżą eventową? Swoją przygodę z tą branżą rozpoczęłam z początkiem 2013 r., nawiązując współpracę z Rent Design jako zewnętrzny konsultant ds. PR i marketingu, czyli ogólnie mówiąc do spraw komunikacji. Rent Design była wtedy stosunkowo młodą marką, więc wspólnie stawialiśmy pierwsze eventowe kroki. Do współpracy zachęciło mnie nowatorskie podejście właścicieli firmy – Wiktora i Wojtka – którzy w pewnym stopniu zaskoczyli mnie propozycją współpracy. Sześć lat temu obsługa PR-owa firm z branży eventowej, tym bardziej wypożyczalni mebli, nie była standardem, w czym utwierdziłam się już podczas pierwszych kontaktów z mediami branżowymi. Okazało się, że byliśmy jedną z nielicznych firm, która ma w swoich szeregach PR-owca, dzięki czemu nie tylko ja uczyłam się branży, ale również branża uczyła się mnie. Cieszę się, że mogłam współtworzyć tę firmę oraz od samego początku odpowiadać za jej wizerunek, komunikację wewnętrzną oraz doradztwo biznesowe w generalnym ujęciu. Był to bardzo dobry punkt wyjścia do dalszego rozwoju w ramach struktur firmy i poszerzania moich działań o marketing i budowanie relacji z klientami. Moje skromne działania wsparte ciężką pracą i zaangażowaniem całego zespołu przełożyły się na to, że Rent Design jest dziś liderem polskich wypożyczalni mebli, co jest niezmiernie motywujące i dodające skrzydeł. A wraz z rozwojem firmy rozwinęła się Pani kariera… Dokładnie. Początkowo odpowiadałam wyłącznie za działania PR-owe. Następnie poszerzyliśmy współpracę o obsługę marketingową. Współpraca układała się z korzyścią dla obydwu stron, a przede wszystkim udało nam się zbudować relację opartą na szacunku, zaangażowaniu i zaufaniu. Właściciele firmy nie pozwalali, abym stała w miejscu, dając mi pole do poszerzania kompetencji, chociażby wtedy, gdy poprosili mnie o pomoc w koordynacji rekrutacji kolejnych pracowników. Z biegiem lat rozwinęliśmy firmę na tyle, że w 2017 r. zmieniliśmy magazyn na większy, a co za tym idzie – zwiększyły się możliwości logistyczne, czyli zakres usług oferowanych naszym klientom. Równocześnie poszerzyły się także struktury Renta. Był to moment, gdy szefowie firmy uznali, że to czas na utworzenie nowego stanowiska – dyrektora zarządzającego. Stwierdzili, że będę odpowiednią osobą do objęcia tej funkcji, co mnie ogromnie zaskoczyło. Kiedy pierwszy szok minął, poczułam, że jestem na to gotowa, oraz, że to jest „to miejsce i ten czas”, aby iść dalej z Rent Design. Jako jeden z pierwszych PR-owców w naszej branży miała Pani zapewne możliwość obserwacji pozostałych firm i ich podejścia do budowania wizerunku. Jak ocenia Pani rozwój rynku w tym zakresie? Analizując początki, muszę przyznać, że świadomość potrzeby zadbania o wizerunek zagościła w wielu firmach od niedawna. Odnoszę wrażenie, że udzieliliśmy w tym zakresie wartościowej lekcji naszej konkurencji. Gołym okiem da się zauważyć, że aktualnie firmy podwykonawcze podejmują skuteczne działania PR-owe, dbając o stronę wizualną materiałów marketingowych, budując Rozmawiała: Kinga Walczyk Adriana Szczeniowska dyrektor zarządzająca wypożyczalni mebli Rent Design, gdzie kieruje pracą wszystkich zespołów oraz odpowiada za wyniki finansowe i rozwój spółki. Wcześniej, w ramach struktur Rent Design, przez sześć lat była PR & marketing managerem firmy. Swoją karierę zawodową rozpoczęła w 2006 r. Doświadczenie zdobywała w cenionych na rynku agencjach public relations: 24/7 PR oraz sieciowej PLEON (obecnie Ketchum). Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. ada@rentdesign.pl // ROZMOWA Z ADRIANĄ SZCZENIOWSKĄ, DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCĄ RENT DESIGN. // Partner wydania: 10 TWARZĄ W TWARZ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==