tematy. To bardzo ważny proces pracy z uczestnikami, dlatego kolejnym ważnym aspektem są małe grupy szkoleniowe, czyli do 10 osób. Dzięki temu trener może podejść indywidualnie do każdej z osób, a kursanci są zadowoleni z przebiegu zajęć. DLACZEGO SZKOLENIA W EVENTACH SĄ TAK WAŻNE? Nie da się ukryć, że branża eventowa ewoluuje, zmieniają się trendy, potrzeby klientów, technologia rozwija się w ekspresowym tempie, dlatego szkolenia bywają gwarantem podążania za zmianami. Jako doświadczony trener eventowy widzę jeszcze inny, ważniejszy atut szkoleń. Często patrzymy na standardy rynku przez pryzmat 20-30 agencji eventowych, tych znanych, o których można poczytać w mediach. Na rynku znajdziemy jednak tysiące podmiotów, które organizują eventy, a u których standardem bywa brak strategii event marketingowej czy dokumentacji eventowej. Często jest to efekt nie braku profesjonalizmu, ale tego, że ci przedsiębiorcy nie mają skąd tej wiedzy pozyskać, dlatego w przypadku takich firm szkolenia są idealnym punktem wyjścia do poprawy wizerunku branżowego. Kolejnym argumentem przemawiającym za szkoleniami są nieporozumienia na linii klient – agencja, wynikające z braku wiedzy na temat organizacji eventów po stronie klienta. Na przestrzeni lat można zauważyć, że klienci korporacyjni dostrzegają wartość branżowych inicjatyw edukacyjnych i coraz chętniej w nich uczestniczą. Na szkoleniu dowiadują się, jakim tokiem myślenia kieruje się agencja eventowa oraz ile pracy wymaga organizacja wydarzenia. W trakcie szkoleń prezentujemy nie tylko aspekty samej organizacji, ale również pracy nad strategią klienta. Zgłębiamy wątek psychologii tłumu, czyli zachowania uczestników wydarzeń, bezpieczeństwa i budżetów. Bywa, że podczas szkolenia, zanim przejdziemy do analizy trendów i technologii, musimy zrobić krok w tył i zacząć od uczenia standardów, dlatego jeszcze długa przeprawa przed nami. NETWORKING DODATKOWĄ WARTOŚCIĄ Nie ma nic lepszego niż nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych i znajomości właśnie podczas szkoleń! W końcu zebrani w jednym miejscu ludzie z branży to wspaniała okazja do tego, aby porozmawiać o swoich działalnościach, biznesach, wymienić się doświadczeniami, kontaktami, a nawet nawiązać współpracę. W dodatku, jeśli na szkoleniu panuje pozytywna i sprzyjająca atmosfera, kontakty nawiązują się dosłownie same. Dużo prościej będzie w ten sposób poznać kogoś nowego. Często już podczas szkoleń uczestnicy rozmawiają o konkretnych warunkach współpracy. To dodatkowa wartość, którą niesie za sobą uczestnictwo w szkoleniach. NIE PRZYCHODŹ PO CERTYFIKAT Zastanawiającą kwestią są mity dotyczące certyfikatów. W Polsce zawód event managera nie jest w żaden sposób certyfikowany. Nie ma audytów programów szkoleniowych, badania jakości, efektywności czy poziomu prezentowanej wiedzy. Nie ma też instytucji oficjalnie certyfikujących event managerów. Dlatego te wszystkie szumnie nazywane certyfikacje, certyfikaty, numeracje czy hologramy nie stanowią oficjalnego potwierdzenia jakości edukacji, a są raczej zaświadczeniem o odbytym szkoleniu. Osoby zatrudniane w branży eventowej nie potrzebują zaświadczeń, certyfikatów, ukończonych studiów, a predyspozycji do zawodu i posiadanej wiedzy lub doświadczenia. Proces certyfikacji jest procesem kosztownym zarówno dla instytucji certyfikującej, jak i samego uczestnika, więc dopóki nie będzie on miał potwierdzenia jakości respektowanego przez branżę, nie będzie funkcjonował oficjalnie. Póki co certyfikat ze szkolenia stanowi miłą pamiątkę, która ma przypominać kursantowi: „Wdrażaj to, czego się nauczyłeś”. NINA ŻUKOWSKA // właścicielka agencji eventowej New Event Story Założycielka Świata Eventów. Pasjonatka komunikacji event marketingowej, praktyk w zakresie organizacji wydarzeń. Autorka Techniki Nauki Równoległej, która zwiększa efekty uczenia i rozwijania praktycznych umiejętności eventowych poprzez odpowiednie projektowanie ćwiczeń warsztatowych w trakcie szkoleń. Wprowadza innowacje w procesach nauczania o eventach. Partner merytoryczny praktycznego kierunku studiów podyplomowych dla event managerów na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. NAPISZ DO AUTORKI: n.zukowska@neweventstory.pl Partner wydania: 9
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==