– Jubileusz stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości, to, poza wielkim narodowym świętem, również doskonała okazja do promocji naszego kraju i jego walorów turystycznych. Jako Polska Organizacja Turystyczna będziemy realizować wiele okołorocznicowych działań. Jednym z nich jest właśnie współudział w Rejsie Niepodległości. Będziemy promować polskie atrakcje turystyczne w portach, do których zawinie na swojej trasie Dar Młodzieży. Nie zabraknie też inicjatyw kierowanych do przedstawicieli branży turystycznej z odwiedzanych podczas rejsu państw – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk.
Polska Organizacja Turystyczna planuje zorganizowanie wydarzeń dla lokalnej branży turystycznej w wybranych portach, do których zawinie „Dar Młodzieży”. Przykładowo, korzystając z cumowania żaglowca w porcie w Singapurze 24 września 2018 r., Polska Organizacja Turystyczna wraz z PLL LOT planuje promocję nowego bezpośredniego połączenia lotniczego Singapur-Warszawa. Ponadto załoga żaglowca zostanie wyposażona w drukowane i multimedialne materiały promujące Polskę jako miejsce atrakcyjne turystycznie.
Rejs Daru Młodzieży, którego organizatorem jest Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, oprócz upamiętnienia 100-lecia odzyskania niepodległości to także kontynuacja, jak i twórcze rozwinięcie idei Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016. "Dar Młodzieży" wypłynie z Gdyni w świat z Iskrą Bożego Miłosierdzia - symbolem ŚDM Kraków 2016, na pokładzie. W styczniu 2019 roku żaglowiec przybije do wybrzeży Panamy, gdzie pod polską banderą nastąpi uroczyste przekazanie Iskry Bożego Miłosierdzia gospodarzom 34. Światowych Dni Młodzieży. W marcu 2019 roku "Dar Młodzieży" powróci do Polski.