28 maja, podczas jubileuszowej Gali Konkursu KTR w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono nagrody twórcom za ich kreatywność i najlepsze pomysły. 15. edycja Konkursu KTR odbyła się w zmienionej formule. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication oraz najlepszą kampanię społeczną.
Nagrody otrzymali:
- Best of Craft – Teledysk „Kanterstrajk” Partyka / takie.pany dla Fisz Emade Tworzywo,
- Best of Design otrzymał projekt typograficzny Bona Nova stworzony przez Mateusza Machalskiego we współpracy z Andrzejem Heidrichem,
- Best of Communication otrzymała kampania „Nie widać” agencji Brain dla ING,
- Best of Charity otrzymała kampania „Do ostatniego Drzewa” agencji Ogilvy & Mather dla Greanpeace Polska.
Wszystkie zgłoszone projekty (1233) oceniało 67-osobowe jury pod przewodnictwem Basa Korstena – dyrektora kreatywnego oraz partnera zarządzającego w amsterdamskim biurze J. Walter Thompson.
Od tegorocznej edycji konkursu Zarząd KTR będzie przyznawał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej.
Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Kot Przybora i Iwo Zaniewski oraz Pani Teresa Zielińska.
Listę wszystkich nagród i nominacji w konkursie KTR można znaleźć na: www.platforma.sar.org.pl/nagrody
Agencją Roku zostało Ogilvy & Mather. Reklamodawcą roku ogłoszono Grupę Żywiec, a Papaya Films otrzymało tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Televisor – Studia Postprodukcyjnego Roku.
Ranking agencji w konkursie KTR 2018:
Agencja |
Punkty |
|
1 |
Ogilvy & Mather |
59,75 |
2 |
VML Poland |
56,25 |
3 |
Grey Group Poland |
54 |
4 |
2012 |
45,75 |
5 |
DDB Group |
42,5 |
Dom Produkcyjny Roku
|
Firma |
Punkty |
1 |
Papaya Films |
80 |
2 |
Opus Film |
31,5 |
3 |
Moon |
20 |
Studio Postprodukcyjne Roku
Firma |
Punkty |
Televisor |
38,5 |
Platige Image |
20 |
Juice Sound |
10 |
Podczas gali KTR wręczono również nagrodę w konkursie specjalnym Best of Facebook @ KTR 2018 kampaniom: Złoto dla „Do ostatniego drzewa” (Ogilvy &Mather dla Greenpeace Polska) oraz Brązy kampaniom „Walentynkowe biuro tłumaczeń” (Saatchi&Saatchi IS dla Carrefour) oraz „Podziękowania 180hb” .
Na Gali zostały wręczone również nagrody w konkursie Young Creatives Cannes.
Zwycięskimi zespołami w konkursie Young Creatives Cannes w tym roku są:
W kategorii Design, której partnerem jest Red Bull, wygrały Agnieszka Grajda i Karolina Pasek z Communication Unlimited.
W kategorii Film, której partnerem jest marka Książęce, wygrali Paweł Murawski oraz Bartosz Bulak z Publicis DWL.
W kategorii Digital, której partnerem jest Redds, wygrały Aleksandra Berka (They.pl) oraz Patrycja Rogacz (Melting Pot).
W kategorii Print, w której partnerem jest innogy Polska wygrali Dzmitry Vilchytski i Olga Krasnodębska z agencji Change Serviceplan
W kategorii PR partnerem jest IKEA, zwyciężyły Karolina Sirko oraz Karolina Partyka z 24/7Communication.
W kategorii Clients, partnerem było Centrum Spotkania Kultur z Lublina, zwyciężyły Marta Legutko oraz Olga Gralińska z Play.
KTR to największy i najbardziej rzetelny polski festiwal kreacji reklamowej. Konkurs skierowany jest do osób i podmiotów z branży mediów i reklamy, których działania wpisują się w poszczególne kategorie i tworzą krajobraz komunikacji i marketingu w Polsce.
Więcej informacji o KTR na www.ktr.org.pl
Organizator: Klub Twórców Reklamy KTR, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Cannes Lions
Partnerzy: DCODE MEDIA Powered by Shutterstock, Drukomat.pl, LG, Facebook, Lunapark, Upright Music, Wacom, Redds, Innogy Polska, Centrum Spotkania Kultur w Lublinie, IKEA, Red Bul, Książęce
- Związek Firm Public Relations, Polsko Japońska Akademia Technik Komputerowych
Patroni medialni: Wirtulnemedia.pl, Label Magazine
- Firma prawnicza Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy
Źródło: mat. prasowe Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR