W ramach Kongresu wynikami badań oraz spostrzeżeniami o psychologii i ekonomii zarządzania zaufaniem w biznesie dzielili się naukowcy i praktycy, tacy jak Gordon Headley, Nikolay Kirov, Magdalena Zwolińska, Tomasz Czudowski, prof. Rafał Ohme, Karol Kundzicz, prof. Piotr Zielonka i oczywiście Sebastian Kotow.
„Wyniki badań pokazują, że niestety jako społeczeństwo jesteśmy bardzo nieufni. Zaufaniem darzymy bliskich, rodzinę, a bardzo ostrożni jesteśmy, jeśli chodzi o inne osoby, instytucje, urzędy, a także partnerów biznesowych. A zaufanie przekłada się na lepsze relacje, także biznesowe i ogólny rozwój gospodarczy. Zaufanie procentuje, dlatego warto głośno mówić o tym ile tracimy jako społeczeństwo będąc tak nieufni”
– mówi Marta Dunin-Michałowska, Prezes Mea Group.
Pierwszy dzień wydarzenia obejmował studium przypadków, odpowiedzi – w oparciu o wyniki badań - na pytania „Komu ufają Polacy?” i jak wygląda zaufanie w czasach 4. rewolucji przemysłowej. To także prezentacja sprawdzonych wdrożeń z polskich firm i międzynarodowych korporacji oraz panel dyskusyjny z udziałem Prezes Mea Group, Marty Dunin-Michałowskiej. Drugi dzień miał formę warsztatów, podczas których uczestnicy Kongresu przekonali się m.in. jak wzmacniać wiarygodność osobistą, zwiększać wpływ i skuteczność w relacjach, efektywnie zarządzać zespołem, osiągać szybsze tempo wzrostu wyników oraz stymulować innowacyjność i kreatywność.
„Jestem dumny, że za sprawą Institute of Behavioral Design jako pierwsi w Polsce omawiamy rolę zaufania tak w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Zaproszeni przeze mnie goście: wybitni prelegenci, osoby z bogatym doświadczeniem zawodowym przedstawili rozwiązania, dzięki którym uczestnicy otrzymali wiedzę i praktyczne narzędzia pomocne w odpowiedzi na pytanie, kiedy warto, a kiedy nie warto ufać”
– mówi Sebastian Kotow, CEO Institute of Behavioral Design.
„Temat konferencji: zaufanie zobowiązuje. Do współpracy i partnerstwa przy tym pionierskim przedsięwzięciu zaprosiliśmy tylko godnych zaufania partnerów – osoby i firmy, takie jak Mea Group” - dodaje S. Kotow.
www.kongreszaufanie.pl